Ekspert ds. wdrożenia, utrzymania i rozwoju systemów informatycznych (Nr ref.:Mikropoświadczenia/Zad.3/55/Ekspert/-ka ds. wdrożenia, utrzymania i rozwoju systemów informatycznych/0104/2025/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE-PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu „Mikropoświadczenia - pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS), Nr projektu: FERS.05.01IZ.00-0001/23), zadanie 3,finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS), nadzorowanego przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, tworzymy pierwszą ogólnopolską aplikację “Odznaka+” do wydawania, zbierania i udostępniania cyfrowych mikropoświadczeń. Aplikacja webowa (https://odznakaplus.ibe.edu.pl/) i mobilna oparta jest na międzynarodowym standardzie Open Badges, zaimplementowana obecnie w wersji 2.1. W ramach prac prowadzonych w projekcie współpracujemy z firmami lokalnymi, uniwersytetami, fundacjami. Nasze działania mają zasięg nie tylko krajowy, ale obejmują również Europę i inne kontynenty. Zespół deweloperski pracuje w metodyce Scrum, w sprintach. W naszym projekcie pracuje 30 osób, odpowiedzialnych m.in. za opracowywanie krajowych standardów mikropoświadczeń, kontakt z biznesem i instytucjami publicznymi, promocję i upowszechnianie informacji.
Zapraszamy do zespołu wszystkich otwartych na innowacje i chcących współtworzyć cyfrową przyszłość Polskiej edukacji. Zajrzyj również na stronę: https://microcredentials.pl/
Aktualnie do Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego poszukujemy osoby na stanowisko:
Ekspert ds. wdrożenia, utrzymania i rozwoju systemów informatycznych
Miejsce pracy: miejsce wskazane przez pracownika
Wymiar etatu: 0,5 (pół etatu)
Ilość wakatów: 1
Nr ref.:Mikropoświadczenia/Zad.3/55/Ekspert/-ka ds. wdrożenia, utrzymania i rozwoju systemów informatycznych/0104/2025/BIP
Oferujemy:
- umowę o pracę;
- pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
- możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- pracę w zespole programistycznym o zróżnicowanej wiedzy eksperckiej i dużym doświadczeniu
- przyjazną atmosferę pracy, odbiegającą od stylu korporacyjnego,
- udział w projekcie mającym na celu sprawdzenie przydatności mikropoświadczeń cyfrowych do rozwijania umiejętności zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie oraz zaprojektowanie procesu ich wydawania i zbierania;
- pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
- pracę w metodologii scrum i dwutygodniowych sprintach;
- możliwość wymiany doświadczeń, aktywnego udziału przy pracach koncepcyjnych projektu w trakcie spotkań i wyjazdów odbywające się m.in. 2 razy w roku.
Główne obowiązki:
- ścisła współpraca z zespołem specjalistów odpowiedzialnych za proces powstawania aplikacji do tworzenia, wydawania i gromadzenia mikropoświadczeń, zgodnie z metodyką Scrum;
- automatyzacja procesów wdrażania za pomocą CI/CD pipelines w celu zapewnienia niezawodności systemu i poprawienia czasu wdrożenia;
- monitoring aplikacji i infrastruktury;
- przygotowanie środowisk do pracy testerów i programistów;
- prowadzenie procesu wdrażania aplikacji;
- utrzymywanie i monitorowanie infrastruktury chmury hybrydowej w celu zapewnienia wysokiej dostępności i wydajności;
- przeprowadzanie testów obciążenia infrastruktury;
- diagnoza problemów i optymalizacji działania produkcyjnego systemu;
- udział w tworzeniu koncepcji i rozwoju aplikacji;
- aktywny udział w wewnątrz-zespołowej wymianie wiedzy;
- tworzenie i aktualizowanie dokumentacji technicznej;
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do realizacji zadania 3, w tym przygotowanie dokumentów merytorycznych potrzebnych do dokumentacji przetargowej;
- współpraca z zewnętrznymi wykonawcami;
- za zgodą pracownika, w ramach posiadanych przez niego umiejętności, może on być skierowany do wzięcia udziału w wydarzeniu, podróży służbowej lub innego rodzaju aktywności w ramach innego przedsięwzięcia lub projektu IBE
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek
- min. 5-letnie doświadczenie jako inżynier DevOps lub inżynier systemu informatycznego, w tym doświadczenie w migracji aplikacji do nowego środowiska serwerowego;
- doświadczenie we współpracy z programistami;
- wiedza potwierdzona doświadczeniem w administracji systemami informatycznymi, zarządzaniu chmurą obliczeniową, utrzymywaniu i monitorowaniu infrastruktury chmury, automatyzacji procesów wdrażania, inżynierii backend, zarządzaniu procesem wdrażania i cyklem życia aplikacji, tworzeniu zautomatyzowanej dokumentacji;
- znajomość Terraform, Windows Server, Linux, CI/CD, Git.
Warunki zatrudnienia:
- umowę o pracę na okres próbny 3 miesięcy (z perspektywą zawarcia umowy na czas realizacji projektu do 30.09.2026);
- wymiar etatu: 0,5;
- miesięczne wynagrodzenie zasadnicze: 6 500, 00 zł brutto i uznaniowe premie kwartalne;
- tryb pracy: praca zdalna;
- system czasu pracy: podstawowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 09.04.2025 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. ;
Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: Nr ref.: Mikropoświadczenia/Zad.3/55/Ekspert/-ka ds. wdrożenia, utrzymania i rozwoju systemów informatycznych/0104/2025/BIP
Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:
Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):
“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”.
W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.
Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
Dostępność:
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy jest pracodawcą równych szans w zatrudnieniu. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jeśli Pani/Pan jest osobą z niepełnosprawnością, może skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu. Prosimy wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:
1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE PIB przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE PIB przez okres najbliższych 6 miesięcy.
2. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Informacja o Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy informuje o przyjęciu Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Procedura została opublikowana na stronie internetowej Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego, w zakładce “INSTYTUT” (link do strony: https://ibe.edu.pl/pl/zgloszenia-naruszenia-prawa).
Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie.
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE PIB), jako pracodawca.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE PIB.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 22 (1) ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (dalej: KP) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dn. 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 1 – 3 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO*, zaś w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 4 – 6 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO*), natomiast inne dane nie określone przepisami prawa – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony w zakresie zaistnienia wzajemnych roszczeń, jeżeli będą one dotyczyć zatrudnienia, na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez IBE PIB lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO*).
IBE PIB będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO*, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty lub organy, którym IBE PIB jest zobowiązany lub uprawniony udostępnić dane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto mogą być one udostępnione podmiotowi świadczącemu na rzecz IBE PIB usługę dostawy poczty elektronicznej lub innych systemów informatycznych oraz innym podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe w przypadku zatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przetwarzane przez cały okres zatrudnienia, a następnie przez okres wskazany przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczególne.
Państwa dane osobowe w przypadku niezatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane nie dłużej niż przez 3 lata, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu poniższe prawa:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych;
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
6) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 (1) KP jest dobrowolne, ale niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych osobowych jest dobrowolne i pozostaje bez wpływu na możliwość udziału w procesie rekrutacyjnym.
* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.)