Ekspert / Ekspertka (Nr. ref.: IBE PIB/ZFSP/136/Ekspert/ka/0907/2025/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
Aktualnie Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy, poszukuje na stanowisko:
Ekspert / Ekspertka
Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat)
Nr. ref.: IBE PIB/ZFSP/136/Ekspert/ka/0907/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy: IBE PIB - Warszawa, ul. Górczewska 8
Główne obowiązki:
- opiniowanie i akceptowanie pod względem formalno-prawnym dokumentów (m.in. umów, zleceń, dokumentacji w postępowaniu zakupowym w trybie Prawa zamówień publicznych, regulacji wewnętrznych) oraz innych dokumentów przekazywanych przez Zespoły;
- zapewnienie rzetelnych analiz i porad ukierunkowanych na znajdowanie rozwiązań w celu zapewnienia zgodności dokumentacji z wymogami prawnymi i finansowymi;
- wsparcie w opracowywaniu opinii, sprawozdań i dokumentów roboczych dotyczących zagadnień prawnych związanych z realizacją zadań Zespołu Finansów i Spraw Pracowniczych Instytutu;
- przygotowywanie i wydawanie opinii oraz stanowisk dotyczących zagadnień związanych realizacją zadań Zespołu Finansów i Spraw Pracowniczych Instytutu;
- opiniowanie umów i aneksów w zakresie rachunkowym i finansowym;
- udział w działaniach wdrażających zmiany organizacyjne w Instytucie;
- przygotowywanie prezentacji w oparciu o przeprowadzone analizy formalno-finansowe;
- wsparcie w sporządzaniu/aktualizacji projektów, formularzy, wytycznych, wewnętrznych regulaminów, procedur, polityk i decyzji;
- wsparcie w przygotowywaniu i uaktualnianiu polityki rachunkowości Instytutu oraz innych dokumentów w obszarze finansowym i spraw pracowniczych;
- monitorowanie zmian w przepisach dotyczących funkcjonowania i realizacji zadań Zespołu Finansów i Spraw Pracowniczych Instytutu;
- udział w monitorowaniu realizacji umowy na działania statutowe IBE PIB.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- minimum 3 lata doświadczenia w sektorze finansów publicznych;
- wyższe wykształcenie prawnicze bądź ekonomiczne;
- znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, ustawy o rachunkowości, prawa pracy, ustawy o instytutach badawczych;
- znajomość planowania i wydatkowania środków publicznych;
- zdolności komunikacyjne i analityczne;
- znajomość pakietu MS Office (szczególne Excel, Word);
- sumienność i dokładności w wykonywaniu powierzonych zadań;
- dobra organizacja własnego czasu pracy oraz umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętność pracy w zespole;
- samodzielność, systematyczność, odpowiedzialność za wykonywaną pracę;
- skrupulatność i dbałość o szczegóły;
- umiejętność współpracy i skutecznego komunikowania się;
- wysoka kultura osobista.
Mile widziane:
- znajomość systemu EZD.
Oferujemy:
- Pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
- Możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- Bezpłatny parking pracowniczy;
- Pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
- Zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.
Warunki zatrudnienia:
- Zatrudnienie na umowę o pracę – pierwsza umowa na okres próbny, kolejna na czas określony;
- Miejsce wykonywania pracy: IBE PIB - Warszawa, ul. Górczewska 8;
- Wymiar etatu: 1,0 etatu;
- System czasu pracy: podstawowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV w terminie do 16.07.2025 r. poprzez kliknięcie w przycisk APLIKUJ.
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Dostępność:
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy jest pracodawcą równych szans w zatrudnieniu. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jeśli Pani/ Pan jest osobą z niepełnosprawnością, może skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu. Prosimy wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:
1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE PIB przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE PIB przez okres najbliższych 6 miesięcy.
2. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Informacja o Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy informuje o przyjęciu Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Procedura została opublikowana na stronie internetowej Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy, w zakładce “INSTYTUT” (link do strony: https://ibe.edu.pl/pl/zgloszenia-naruszenia-prawa).
Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie.
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE PIB), jako pracodawca.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE PIB.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 22 (1) ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (dalej: KP) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dn. 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 1 – 3 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO*, zaś w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 4 – 6 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO*), natomiast inne dane nie określone przepisami prawa – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony w zakresie zaistnienia wzajemnych roszczeń, jeżeli będą one dotyczyć zatrudnienia, na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez IBE PIB lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO*).
IBE PIB będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO*, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty lub organy, którym IBE PIB jest zobowiązany lub uprawniony udostępnić dane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto mogą być one udostępnione podmiotowi świadczącemu na rzecz IBE PIB usługę dostawy poczty elektronicznej lub innych systemów informatycznych oraz innym podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe w przypadku zatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przetwarzane przez cały okres zatrudnienia, a następnie przez okres wskazany przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczególne.
Państwa dane osobowe w przypadku niezatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane nie dłużej niż przez 3 lata, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu poniższe prawa:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych;
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
6) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 (1) KP jest dobrowolne, ale niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych osobowych jest dobrowolne i pozostaje bez wpływu na możliwość udziału w procesie rekrutacyjnym.
* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.)
Automatyzacja w procesie rekrutacji
W ramach procesu rekrutacyjnego korzystamy z systemu eRecruiter, który może automatycznie analizować Państwa dane w celu oceny dopasowania do danego stanowiska na podstawie określonych kryteriów (np. doświadczenia zawodowego, umiejętności). Ostateczna decyzja o zakwalifikowaniu kandydatów do kolejnych etapów procesu rekrutacyjnego podejmowana jest przez komisję rekrutacyjną, zatem nie jest to zautomatyzowane podejmowanie decyzji.