Specjalista ds. badań i analiz/ zadanie 3
W związku z realizacją projektu systemowego finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego pt. „Wspieranie realizacji I etapu wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji na poziomie administracji centralnej oraz instytucji nadających kwalifikacje i zapewniających jakość nadawania kwalifikacji”, Instytut Badań Edukacyjnych poszukuje osoby na stanowisko Specjalisty ds. badań i analiz.
Wymagania wobec kandydatów:
- wykształcenie wyższe – preferowane nauki humanistyczne, społeczne lub ekonomiczne;
- minimum 2-letnie doświadczenie w pracy analitycznej;
- wiedza nt. przynajmniej jednego spośród wymienionych obszarów:
- relacje między systemem edukacji i rynkiem pracy w Polsce (popyt i podaż na zawody i kompetencje, reformy systemu edukacji mające na celu pogłębienie relacji z rynkiem pracy, polski rynek pracy i system edukacji a trendy globalne i europejskie),
- edukacja pozaformalna i uczenie się nieformalne oraz metody sprawdzania i potwierdzania kompetencji uzyskanych w ten sposób (w tym kompetencji społecznych),
- idea uczenia się przez całe życie oraz mechanizmy jej wspierania (w tym mechanizmy wdrażane w ramach UE),
- doradztwo edukacyjno-zawodowe i/lub HR;
- wysokie zdolności interpersonalne: umiejętność współpracy wewnątrz zespołu oraz umiejętność współpracy z podmiotami zewnętrznymi, w tym swobodnego wygłaszania prezentacji i prowadzenia spotkań;
- umiejętności wyszukiwania, selekcjonowania i prezentowania danych ilościowych i jakościowych, a także ich analizy i interpretacji;
- umiejętność swobodnego posługiwania się słowem pisanym, w tym redagowania i edytowania tekstów tj. ekspertyzy, raporty, materiały informacyjne;
- dobra znajomość pakietu MS Office;
- dobra znajomość języka angielskiego (na poziomie co najmniej B2);
- bardzo dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, asertywność, rzetelność.
Dodatkowym atutem będą:
- znajomość głównych założeń Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz zapisów ustawy o ZSK;
- doświadczenie w realizacji projektów badawczych i/lub wdrożeniowych w obszarze edukacji lub rynku pracy;
- doświadczenie we współpracy z różnego typu instytucjami (podmiotami komercyjnymi, instytucjami rynku pracy, organizacjami pozarządowymi itd.) np. w roli koordynatora projektu, zleceniodawcy, wykonawcy ekspertyz/badań/analiz;
- doświadczenie w prowadzeniu lub organizacji seminariów, warsztatów, szkoleń.
Główny zakres obowiązków:
-Udział w pracach koncepcyjnych i badawczo-rozwojowych obejmujących opracowywanie rozwiązań z zakresu walidacji efektów uczenia się, w tym metod i narzędzi walidacji, rekomendacji, podręczników i instruktaży;
- Gromadzenie i opracowywanie informacji dotyczących polityk publicznych, projektów, praktyk i badań z zakresu walidacji efektów uczenia się w Polsce i za granicą (desk-research).
- Udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach oraz wizytach studyjnych dotyczących różnych aspektów funkcjonowania systemu kwalifikacji.
- Współpraca z zespołem odpowiedzialnym za współpracę krajową i zagraniczną oraz upowszechnianie rezultatów i produktów Projektu.
- Sporządzanie i pilnowanie przepływu dokumentacji związanej z zamówieniami publicznymi.
Kandydat powinien posiadać:
- Wykształcenie wyższe (mile widziane wykształcenie w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych).
-bieżąca współpraca z przedstawicielami instytucji zainteresowanych nadawaniem kwalifikacji, w tym m.in. udział w opisywaniu, modyfikowaniu oraz projektowaniu rozwiązań i metod funkcjonujących w poszczególnych instytucjach, odpowiadanie na pytania dotyczące założeń systemu i zapisów ustawy o ZSK, itd
- Przynajmniej trzyletnie doświadczenie w pracy analityczno-badawczej (w tym szukanie, selekcjonowanie i prezentowanie informacji, tworzenie koncepcji badań i narzędzi badawczych, analiza danych jakościowych lub ilościowych formułowanie wniosków i rekomendacji).
- Umiejętność pisania tekstów potwierdzoną doświadczeniem w przygotowywaniu, redagowaniu i edytowaniu tekstów (np. materiałów informacyjnych, raportów, artykułów publicystycznych lub naukowych), na podstawie dołączonej do CV próbki tekstu.
- Umiejętność współpracy z podmiotami zewnętrznymi.
- Bardzo dobrą znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (na poziomie co najmniej C1).
- Dobrą znajomość pakietu MS Office.
- Kompetencje w zakresie pracy zespołowej, komunikatywności, samodzielności i rzetelności.
Kompetencje, które będą dodatkowym atutem kandydata:
Wiedza w jednym z niżej wymienionych obszarów:
- Polityka na rzecz uczenia się przez całe życie i mechanizmy jej wspierania (w tym mechanizmy wdrażane w ramach Unii Europejskiej),
- Metody i narzędzia służące do diagnozowania oraz sprawdzania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (w tym metody i narzędzia stosowane na rynku pracy, w edukacji formalnej lub pozaformalnej).
- Doświadczenie w pracy koncepcyjnej nad interaktywnymi narzędziami on-line.
- Doświadczenia w pracy w międzynarodowych projektach.
Oferujemy:
- Rozwój w stabilnej firmie;
- Dobre wynagrodzenie w oparciu o umowę o pracę (po okresie próbnym);
- Możliwość zdobycia doświadczenia i podwyższenia kwalifikacji;
- Pracę w kilkuosobowym zespole.
Warunki zatrudnienia:
Umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy zawarta na okres próbny z możliwością zawarcia umowy na czas określony do końca realizacji projektu.
Zgłoszenia wraz z CV i listem motywacyjnym prosimy nadsyłać do 20 listopada 2017 roku, mailowo na adres:
z dopiskiem „Zgłoszenie na stanowisko: Główny specjalista ds. badań i analiz” zad. 2
W aplikacji prosimy zawrzeć klauzulę: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.97 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
IBE zastrzega sobie prawo skontaktowania się z wybranymi kandydatami. Wybrani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.
Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.