Główny ekspert / Główna ekspertka ds. wsparcia podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości (PZZJ) - ZSK5, Zadanie 1 (Nr ref.: ZSK5/Zadanie1/344/Główny ekspert-PZZJ/1712/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji, systemu kwalifikacji i rynku pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Zatrudnia 280 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie – głównie socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów. Nasi eksperci posiadają bogate doświadczenie zawodowe, obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi i biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, agencjach badawczych oraz organizacjach pozarządowych.

Obecnie, z uwagi na rozwój ambitnych projektów unijnych o zasięgu ogólnopolskim poszukiwane są osoby do projektu systemowego „Wspieranie funkcjonowania i doskonalenie ZSK na rzecz wykorzystania oferowanych w nim rozwiązań do realizacji celów strategii rozwoju kraju” (ZSK 5) na stanowisko:

 

 

Główny ekspert / Główna ekspertka ds. wsparcia podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości (PZZJ) - ZSK5, Zadanie 1

 

Nr ref.: ZSK5/Zadanie1/344/Główny ekspert-PZZJ/1712/BIP

Stanowisko przyczynia się do realizacji następujących produktów zadania 1: model zewnętrznego zapewniania jakości nadawania kwalifikacji zawierający wskazówki i narzędzia do jego przeprowadzenia; sprawozdanie ze wsparcia podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości w zakresie prowadzenia zewnętrznego zapewniania jakości; sprawozdanie o stanie funkcjonowania zewnętrznego zapewniania jakości w ZSK; sprawozdanie ze wsparcia ministerstw właściwych w zakresie zewnętrznego zapewniania jakości; zestaw scenariuszy działania w sytuacjach problemowych wynikających ze współpracy ministerstw, podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości i instytucji certyfikujących w ramach zewnętrznego zapewniania jakości.

Główne obowiązki:

  • Ścisła współpraca w zakresie realizacji celów merytorycznych zadania projektu z ekspertem kluczowym zadania 1 i liderem ds. merytorycznych, w tym wspieranie eksperta kluczowego w realizacji celów i czuwanie nad merytoryczną jakością prowadzonych działań, w szczególności w zakresie działania o charakterze ciągłym (realizowanego przez cały okres trwania projektu) będącego wsparciem oferowanym podmiotom zewnętrznego zapewniania jakości;
  • Tworzenie koncepcji realizacji celów zadania 1 projektu, prowadzenie prac badawczo – rozwojowych i wdrożeniowych, w tym przygotowania i realizacji strategii działań, opracowania założeń, doboru i budowy narzędzi, metodyki realizacji działań dedykowanych wsparciu oferowanemu podmiotom zewnętrznego zapewniania jakości;
  • Nadzór merytoryczny nad kontynuowaniem wsparcia PZZJ, w tym w zamknięciu cykli zewnętrznego zapewniania jakości realizowanych przez wybrane PZZJ w wybranych IC;
  • Nadzór merytoryczny nad mapowaniem działań PZZJ (tj. zidentyfikowanie, na podstawie doświadczeń i opinii podmiotów, najważniejszych procesów związanych z praktycznym funkcjonowaniem zewnętrznego zapewniania jakości) w celu weryfikacji realizacji procesu zewnętrznego zapewniania jakości, wykorzystywania projektowanych narzędzi do zapewniania jakości pod kątem przygotowania rekomendacji w zakresie doskonalenia procesu i narzędzi;
  • Nadzór merytoryczny nad wspieraniem współpracy między podmiotami zaangażowanymi w nadawanie kwalifikacji (ministerstwa właściwe, PZZJ, IC);
  • Monitoring i dbałość o poprawność merytoryczną i językową materiałów analitycznych i publikacji wypracowanych w ramach projektu dla potrzeb wszelkich grup partnerów i interesariuszy zwłaszcza o tematyce łączącej więcej obszarów tematycznych (przekrojowych) oraz spójności produktów i publikacji z założeniami systemu ZSK;
  • Dbałość o spójność rozwiązań wypracowanych w ramach projektu;
  • Analiza rozwiązań międzynarodowych i współpraca z zespołami zadań w zakresie implementacji tychże;
  • Współpraca z zespołami zadań w zakresie wypracowywania rekomendacji dla przyszłości ZSK i PRK, w tym w obszarze monitoringu Systemu;
  • Bieżące merytoryczne wsparcie prac legislacyjnych w obszarze nowelizacji ustawy o ZSK i aktów wykonawczych;
  • Wsparcie w pracach legislacyjnych i proponowanie ewentualnych zmian legislacyjnych w różnych aktach prawnych mogących mieć powiązanie/ wpływ na rozwiązania prawne związane z systemem ZSK
  • Monitorowanie dokumentów strategicznych (na szczeblu krajowym i niższych np. regionalnym i lokalnym), w tym polityk i strategii odnoszących się do różnych obszarów społeczno – gospodarczych w Polsce i aktów prawnych pod kątem zmian mogących mieć wpływ na system ZSK;
  • Udział w tworzeniu strategii rozwoju ZSK w kolejnych latach/ kolejnej perspektywie finansowej;
  • Udział w opracowywaniu rekomendacji dla dalszego rozwoju ZSK w Polsce;
  • Współpraca z Ministrem-Koordynatorem zwłaszcza w aspektach związanych z dalszym rozwojem ZSK w Polsce;
  • Dbałość merytoryczna związana z przygotowywaniem niezbędnej dokumentacji, w tym merytorycznej części dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówień publicznych na realizację usług zewnętrznych, zaplanowanych w zadaniu 1, współpraca z wykonawcą/cami.

Wymagania:

  • Minimum 5-letnie doświadczenie w pracy w obszarze ZSK lub minimum 5-letnie doświadczenie w pracy jednostkach publicznych na stanowiskach związanych z planowaniem strategicznym, opracowywaniem rozwiązań prawnych, przygotowywaniem i/lub opiniowaniem dokumentów strategicznych i/lub opracowywaniem założeń do polityk publicznych;
  • Minimum 3-letnie doświadczenie w opracowywaniu dokumentów analitycznych/ dokumentów strategicznych/ koncepcji badawczych/ opracowań eksperckich;
  • Co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w danym obszarze i praktyczna znajomość zagadnień w obszarze związanym z zakresem merytorycznym danego zadania projektu;
  • Minimum 8-letnie doświadczenie zawodowe;
  • Wiedza z zakresu krajowych i unijnych dokumentów strategicznych, dotyczących takich obszarów, jak uczenie się przez całe życie, rynek pracy, edukacja, jak również znajomością ustawy o ZSK i aktów wykonawczych do ustawy;
  • Wiedza przekrojowa z zakresu ZSK, wzbogacona wiedzą nt. rozwiązań międzynarodowych z obszaru ram kwalifikacji;
  • Wykształcenie: wyższe (preferowane w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych), mile widziany stopień naukowy doktora;
  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego – min. poziom B1-B2;
  • Wysokie umiejętności analityczne oraz umiejętności syntezy informacji;
  • Umiejętność współpracy w zespole;
  • Umiejętność przekazywania wiedzy i informacji;
  • Gotowość do wyjazdów służbowych.

 

Oferujemy:

  • Udział w nowatorskim i ambitnym projekcie z dziedziny polityki edukacyjnej;
  • Wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu;
  • Realizację i rozwój kompetencji projektowych na wysokim poziomie;
  • Pakiet benefitów, tj. karta OK System, ZFŚS;
  • Możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy.

 

Warunki zatrudnienia:

  • Zatrudnienie na umowę o pracę w wymiarze 1 etatu;
  • Wynagrodzenie 8 150.00 zł brutto;
  • Umowa na czas realizacji Projektu do 31.12.2022;
  • Podstawowy system czasu pracy.

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego w terminie do 03.01.2021 r.na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. Mile widziane cv wg wzoru Europass.

Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: Nr ref.: ZSK5/Zadanie1/344/Główny ekspert-PZZJ/1712/BIP

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

 

Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo poniższe prawa:

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4) prawo do usunięcia danych osobowych;

5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

Dodatkowe informacje