Lider/Liderka Projektu ZSK 4 (Zintegrowany System Kwalifikacji 4) (Nr ref.: ZSK4/395/Lider/2907/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji, systemu kwalifikacji i rynku pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Zatrudnia 280 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie – głównie socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów. Nasi eksperci posiadają bogate doświadczenie zawodowe, obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi i biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, agencjach badawczych oraz organizacjach pozarządowych.

Obecnie, z uwagi na rozwój ambitnych projektów unijnych o zasięgu ogólnopolskim poszukiwane są osoby do projektu „Wsparcie rozwoju ZSK w szczególności na poziomie regionalnym poprzez wdrażanie rozwiązań i inicjatyw skierowanych do użytkowników końcowych systemu – ZSK4”na stanowisko:

  

 

Lider/Liderka Projektu ZSK 4 (Zintegrowany System Kwalifikacji 4)

 

Nr ref.: ZSK4/395/Lider/2907/BIP

Informacje o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji dostępne na stronie: http://www.kwalifikacje.edu.pl

Główne obowiązki:

  • nadzór merytoryczny nad ekspertami kluczowymi (odpowiedzialnymi za jakość prac prowadzonych w poszczególnych obszarach projektu) oraz ekspertami głównymi, nakierowana na spójność, jakość i poprawność merytoryczną rezultatów prowadzonych prac (koncepcji, rozwiązań, narzędzi), współpraca z pozostałymi pracownikami projektu ZSK4;
  • nadzór merytoryczny nad wykonywaniem zadań związanych z wypracowaniem założeń merytorycznych i koncepcji prac w poszczególnych obszarach projektu,
  • nadzór merytoryczny nad spójnością, jakością i poprawnością merytoryczną rezultatów prowadzonych prac w ramach projektu;
  • nadzór merytoryczny nad realizacją zadań w ramach projektu w sposób zapewniający zgodność z budżetem i harmonogramem projektu,
  • nadzór merytoryczny nad upowszechnianiem w środowisku społecznym i gospodarczym zapisów Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 (ZSU 2030), w tym istniejących oraz nowych rozwiązań wpisujących się w jej założenia;
  • konsultacja merytoryczna, opiniowanie i zatwierdzanie wszystkich przygotowywanych w projekcie koncepcji, produktów, raportów oraz publikacji,
  • reprezentowanie projektu na konferencjach poświęconych tematyce ZSK, edukacji oraz rynku pracy,
  • prowadzenie bieżącej współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki w zakresie wspierania prac prowadzonych przez ministra-koordynatora i opracowywania rekomendacji dla dalszego rozwoju ZSK,
  • prowadzenie bieżącej współpracy z odpowiednimi podmiotami/ interesariuszami ZSK w celu zapewnienia efektywnego i zgodnego z ustawą wdrażania ZSK w Polsce,
  • prowadzenie bieżącej współpracy z innymi Liderami projektów na rzecz spójnego, efektywnego i zgodnego z ustawą wdrażania ZSK w Polsce;
  • organizacja pracy w projekcie poprzez określanie celów i zakresu wszystkich prac merytorycznych prowadzonych przez ekspertów kluczowych w zadaniach, monitorowanie, bieżąca ocena ich realizacji wraz z rozliczaniem wykonania*;
  • Stanowisko przyczynia się do realizacji wszystkich produktów projektu tj. przygotowania projektów kwalifikacji dla nauczycieli, przygotowania projektów kwalifikacji dziecięcych i młodzieżowych, przeprowadzenia pilotaży lekcji pokazowych dla przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, przygotowania syntetycznych charakterystyk efektów uczenia się w jęz. polskim i angielskim, przygotowania raportu z badania uczestnictwa dorosłych w LLL,działania i rozwoju 16 regionalnych centrów ds. ZSK i wspierania LLL, utworzenia 12partnerstwregionalnych w obszarze ZSK i LLL zrzeszających co najmniej 3 podmioty ważne z punktu widzenia upowszechniania ZSK i kształtowania LLL, przygotowania 45 projektów kwalifikacji, w tym zidentyfikowanych jako kluczowe dla rozwoju regionów, opracowania narzędzia służącego digitalizacji procesu etapowego gromadzenia i uznawania osiągnięć w ZSK, przygotowania rekomendacji dotyczące wdrożenia narzędzia do diagnozowania i weryfikacji kompetencji społecznych m.in. w instytucjach certyfikujących oraz upowszechniania zapisów Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030*

Wymagania:

  • minimum 7-letnie doświadczenie pracy w obszarze zarządzania projektami unijnymi, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w zarządzaniu, realizacji, nadzorowaniu realizacji i kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE, w tym EFS,
  • minimum 7-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem (na stanowiskach kierowniczych), w tym minimum roczne doświadczenie w zarządzaniu rozproszonym zespołem specjalistów,
  • minimum 2-letnie doświadczenie w pracy związanej z wdrażaniem lub rozwojem ZSK w Polsce,
  • znajomość założeń Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz zapisów ustawy o ZSK, a także wiedza przynajmniej z jednego spośród wymienionych obszarów: 1) relacje między systemem edukacji i rynkiem pracy w Polsce, 2) idea uczenia się przez całe życie oraz mechanizmy jej wspierania (w tym mechanizmy wdrażane w ramach UE), 3) doradztwo edukacyjno-zawodowe i/lub HR,
  • doświadczenie w pracy lub współpracy z przedstawicielami administracji rządowej, podmiotami publicznymi, instytucjami lub/ i agendami europejskimi,
  • wykształcenie: wyższe (preferowane w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych),
  • bardzo dobra znajomość języka obcego – min. poziom B2/ C1,
  • praktyczna znajomość metodyk zarządzania projektami,
  • biegłość w zarządzaniu harmonogramem i budżetem projektu,
  • umiejętności komunikacyjne (jasne komunikowanie oczekiwań, informacja zwrotna, otwarta komunikacja),
  • umiejętność efektywnej organizacji pracy zespołu (wyznaczanie celów, priorytetyzacja zadań, planowanie),
  • umiejętności decyzyjne (umiejętność przewidywania i definiowania trudności, umiejętność elastycznego i adekwatnego reagowania i rozwiązywania problemów),
  • wysoko rozwinięte kompetencje interpersonalne, w tym umiejętność współpracy z pracownikami na różnych szczeblach w organizacji, umiejętność budowania i utrzymywania relacji z przedstawicielami różnego typu podmiotów.

Oferujemy:

  • udział w nowatorskim i ambitnym projekcie z dziedziny polityki edukacyjnej,
  • wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu,
  • realizację i rozwój kompetencji projektowych na wysokim poziomie,
  • pakiet benefitów, tj. karta OK System, ZFŚS,
  • możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy.

Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę w wymiarze 1 etatu,
  • umowa na okres próbny z perspektywą zawarcia umowy na czas realizacji projektu do 30.06.2022,
  • wynagrodzenie uzależnione od doświadczenia zawodowego i kompetencji wymaganych na stanowisku,
  • podstawowy system czasu pracy (obecnie praca hybrydowa).

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV i listu motywacyjnego w terminie do 11.08.2021 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: Nr ref.: ZSK4/395/Lider/2907/BIP

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

UWAGA:

Przewidujemy na stępujące etapy procesu rekrutacyjnego.

Po etapie analizy aplikacji, w dniu 12.08.2021 skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

Osoby zaproszone do procesu rekrutacji otrzymają zadanie rekrutacyjne, tj.: przygotowanie na podstawie udostępnionej dokumentacji - ramowej strategii realizacji zadań do końca Projektu ZSK4. Zadanie rekrutacyjne powinno być oparte o zasady zarządzania projektem z wykorzystaniem np. wykresu Gantta w excelu lub innej formy przedstawienia planu pracy zaproponowanej przez kandydata/kandydatkę. Objętość dokumentu – do 1.5 -2 stron A4. Termin przesłania zadania – do 16.08.2021 do godz.9.00.

W dniu 17.08.2021 kandydaci/kandydatki przedstawią swoje propozycje w czasie rozmów bezpośrednich lub w formie on-line.

 

Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo poniższe prawa:

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4) prawo do usunięcia danych osobowych;

5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

Dodatkowe informacje