Ekspert/Ekspertka - Zadanie 2 w Projekcie ZRK2 (Nr ref.: ZRK2/Z2/421/Ekspert/1612/BIP )
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje 280 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu pozakonkursowego “Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (etap 2)”, Instytut Badań Edukacyjnych poszukuje osoby na stanowisko:
Ekspert/Ekspertka
- Zadanie 2 w Projekcie ZRK2
Miejsce pracy: Warszawa
Nr ref.: ZRK2/Z2/421/Ekspert/1612/BIP
Osoba zatrudniona na stanowisku eksperta będzie odpowiedzialna zarealizację działań przewidzianych do wykonania w Zadaniu 2: “Monitorowanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji” w projekcie “Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru kwalifikacji.
Do obowiązków eksperta/ekspertki będzie należało m.in.:
- gromadzenie, przechowywanie, analiza oraz udostępnianie ministrom właściwym, ministrowi koordynatorowi oraz Radzie Interesariuszy raportów i sprawozdań instytucji certyfikujących i podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości, współpraca w tym zakresie z tymi podmiotami, monitorowanie terminowości,
- wypracowywanie rekomendacji do przygotowania drugiej wersji narzędzia do sprawozdawczości dla instytucji certyfikujących i podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości, współpraca z informatykami wykonującymi narzędzie, wdrożenie (szkolenia dla użytkowników, przygotowanie instrukcji), obsługa użytkowników narzędzia,
- konsultacje z zespołami projektów ZSK4 i ZSK5 wspierającymi instytucje certyfikujące i PZZJ-ty, ministrem koordynatorem, ministrami właściwymi w zakresie przygotowania drugiej wersji ww. narzędzia,
- przygotowanie wkładu merytorycznego do dokumentacji przetargowej dot. badań i ekspertyz, w szczególności badań UX ww. narzędzia,
- udział w monitorowaniu ZRK oraz analizie narzędzi oferowanych interesariuszom w ramach ZSK pod kątem możliwości integracji i optymalizacji ich funkcjonalności z perspektywy potrzeb i możliwości użytkowników końcowych,
- udział w wypracowaniu projektu opisu systemu monitorowania ZSK oraz realizacji działań związanych z wdrożeniem systemu monitorowania,
- współpraca z ekspertem kluczowym oraz liderem projektu i pracownikami projektu, głównie z zadania 2,
- współpraca z innymi zadaniami projektu oraz z zespołami projektów ZSK w celu realizacji działań przewidzianych w Zadaniu 2.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- min. 5 lat doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w realizacji projektów finansowanych z funduszy europejskich,
- wiedzę ekspercką w zakresie budowy i zasad funkcjonowania ZSK, w tym procesów systemowych i instytucji funkcjonujących w ZSK,
- bardzo dobrą znajomość uregulowań prawnych dotyczących ZSK, w tym ustawy o ZSK,
- doświadczenie w realizacji działań wdrożeniowych w obszarze ZSK,
- doświadczenie w projektowaniu rozwiązań systemowych,
- umiejętności analityczne.
Dodatkowym atutem będzie:
- obsługa przetargów publicznych na duże kwoty (przygotowanie dokumentacji oraz współpraca z wykonawcą),
- doświadczenie w realizowaniu przeglądów badań społecznych lub edukacyjnych oraz umiejętność planowania badań.
Oferujemy:
- pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS,
- możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy,
- udział w nowatorskich projektach z dziedziny polityki edukacyjnej, w tym w doskonaleniu ich założeń,
- unikatową możliwość uczestniczenia w tworzeniu rozwiązań edukacyjnych,
- wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu.
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie na umowę o pracę w wymiarze 1 etatu,
- umowa na 3-miesięczny okres próbny z perspektywą zawarcia umowy na czas realizacji projektu tj. do 31.03.2023 roku,
- wynagrodzenie uzależnione od doświadczenia zawodowego i kompetencji wymaganych na stanowisku,
- podstawowy system czasu pracy (aktualnie praca w systemie hybrydowym).
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego w terminie
do 02.01.2022 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: nr ref.: ZRK2/Z2/421/Ekspert/1612/BIP
Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:
- Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.
- Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.
Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo poniższe prawa:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych;
5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).