Radca prawny ds. legislacji procesów cyfryzacji (IBE/ZRU/482/Radca prawny - procesy cyfryzacji /1706/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje ponad 300 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.

W związku z rozwojem Instytutu Badań Edukacyjnych i realizacją nowych zadań w obszarze polityk społecznych i cyfryzacji, poszukujemy osoby na stanowisko:

 

 

Radca prawny ds. legislacji procesów cyfryzacji

 

Miejsce pracy: Warszawa

Nr ref.:IBE/ZRU/482/Radca prawny - procesy cyfryzacji /1706/BIP

 

Główne obowiązki:

  • udział w procesach legislacji w ścisłej współpracy z kierownictwem IBE oraz MEiN, prowadzenie procesu legislacyjnego w zakresie właściwości IBE,
  • obsługa prawna, opracowywanie, opiniowanie i negocjowanie warunków umów, w tym w szczególności z obszaru IT,
  • sporządzanie i opiniowanie pism,
  • wydawanie opinii prawnych i udzielanie porad prawnych,
  • weryfikacja formalno-prawna dokumentów,
  • regulowanie i wdrażanie procesów od strony prawnej, w tym w szczególności
  • dbanie o zgodność regulacji wewnętrznych oraz dokumentacji z obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi IBE,
  • analiza i rozwiązywanie zagadnień prawnych związanych z działalnością IBE, w tym w szczególności cyfryzacji obszaru edukacji i nauki,
  • monitorowanie zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
  • współpraca z kierownictwem IBE, kierownictwem Centrum Cyfryzacji Edukacji i Nauki i innymi zespołami IBE,
  • wykonywanie innych zadań w ramach stanowiska zgodnie z poleceniami przełożonego.
  • wnioskowanie w sprawach zamówień publicznych, przygotowywanie we współpracy z Zespołem Prawnym projektów umów w sprawie zamówienia publicznego,
  • nadzór nad realizacją zakresów umów;
  • przygotowywanie informacji do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Instytutu Badań Edukacyjnych;
  • monitoring zgodności wdrażanych rozwiązań z obowiązującymi przepisami prawa;
  • przygotowywanie projektów aktów prawnych podległego Zespołu we współpracy z Działem Prawnym;
  • za zgodą pracownika, w ramach posiadanych przez niego umiejętności, może on być skierowany do wzięcia udziału w wydarzeniu, podróży służbowej lub innego rodzaju aktywności w ramach innego przedsięwzięcia lub projektu IBE.

 

Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:

  • wykształcenie wyższe prawnicze,
  • uprawnienia radcy prawnego,
  • minimum 5-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku radcy prawnego,
  • praktyczna znajomość prawa administracyjnego, gospodarczego, prawa zobowiązań, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
  • opracowywanie i przygotowanie projektów aktów wykonawczych w ramach prowadzonej dokumentacji projektowej.
  • umiejętności opracowywania wyjaśnień, instrukcji, interpretacji oraz pomoc prawna w zakresie jednolitego stosowania przepisów,
  • monitorowania zmian w obowiązujących przepisach,
  • wysokie zdolności interpersonalne: umiejętność współpracy wewnątrz zespołu oraz umiejętność współpracy z podmiotami zewnętrznymi,
  • umiejętność swobodnego posługiwania się słowem pisanym, w tym redagowania i edytowania tekstów tj. przygotowywanie projektów, założeń projektów aktów prawnych;
  • dobra znajomość pakietu MS Office;
  • bardzo dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, asertywność, rzetelność.

     Dodatkowym atutem będą:

  • znajomość prawa zamówień publicznych oraz prawa umów,
  • praktyczne doświadczenie w obsłudze projektów IT.

Oferujemy:

  • pakiet benefitów, tj. karta MultiSport, ZFŚS,
  • możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy,
  • udział w nowatorskich projektach z dziedziny polityki edukacyjnej, w tym w doskonaleniu ich założeń,
  • unikatową możliwość uczestniczenia w tworzeniu rozwiązań edukacyjnych,
  • wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu.

     Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę,
  • wymiar etatu: 0.5,
  • wynagrodzenie zgodne z poziomem spełniania podanych wymagań,
  • umowa: na 3-miesięczny okres próbny z perspektywą zawarcia umowy na czas określony,
  • system czasu pracy: zadaniowy.

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego do 26.06.2022 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

Prosimy o wpisanie w tytule e-maila nr ref.:

IBE/ZRU/482/Radca prawny - procesy cyfryzacji /1706/BIP

 

 

Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami. 

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

 

Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo poniższe prawa:

1)     prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2)     prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3)     prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4)     prawo do usunięcia danych osobowych;

5)     prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

                                                                                                    

  

Dodatkowe informacje