Ekspert dostępności cyfrowej (IBE/ZRU/496/Ekspert dostępności cyfrowej/1507/BIP)

 Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje ponad 300 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.      

 

W związku z rozwojem struktury IBE i realizacją zadań tworzenia, utrzymania i rozwijania narzędzi cyfrowych wspierających system oświaty i wychowania oraz system szkolnictwa wyższego i nauki konieczne stało się zatrudnienie pracownika na stanowisku:

  

Ekspert dostępności cyfrowej

 

Miejsce pracy: Warszawa    

 

Nr ref.: IBE/ZRU/496/Ekspert dostępności cyfrowej/1507/BIP 

 

Główne obowiązki:

Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Ekspert dostępności cyfrowej w Instytucie Badań Edukacyjnych będzie należało: 

  • analiza systemów pod względem dostępności cyfrowej i sporządzanie rekomendacji ich modyfikacji w tym zakresie;
  • audyty systemów pod względem dostępności cyfrowej i sporządzanie dokumentacji w tym zakresie;
  • pełnienie roli mentora obszarowego dla wielu zespołów z obszaru edukacji;
  • analiza danych statystycznych i sporządzanie rekomendacji w zakresie dostępności cyfrowej;
  • analiza istniejących rozwiązań technologii wspomagających, proponowanie kierunków rozwoju realizacji e-usług;
  • tworzenie rozwiązań w modelu service design dla użytkowników z niepełnosprawnościami;
  • praca nad design systemem, analiza komponentów, sporządzanie dokumentacji, analiza istniejących rozwiązań w obszarze edukacji w zakresie dostępności cyfrowej;
  • współpraca z programistami w celu wypracowania najlepszych rozwiązań;
  • analiza trendów rynkowych i cykliczne proponowanie rozwiązań opartych o nowe trendy oraz najlepsze praktyki;
  • prowadzenie szkoleń z zakresu dostępności cyfrowej dla pracowników obszaruedukacji.

 

 Wymagania wobec kandydatów i kandydatek: 

  • minimum 5 lat doświadczenia zawodowego;
  • doświadczenie w obszarze dostępności cyfrowej pozwalającej pełnić rolę mentora obszarowego dla wielu zespołów wdrażających rozwiązania cyfrowe na różne media (internet, interfejsy kiosków publicznych, aplikacje mobilne i inne);
  • eksperckie doświadczenie w analizie dostępności cyfrowej serwisów portalowych w części informacyjnej oraz e-usługowej;
  • doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu dostępności cyfrowej – zarówno zdalnie jak i bezpośrednio;
  • doświadczenie w opracowywaniu raportów z badań;
  • doświadczenie w analizie systemów pod względem dostępności cyfrowej adresowanych do bardzo dużych grup użytkowników (ponad 5 mln. miesięcznie);
  • ekspercka znajomość technologii wspomagających (assistive technologies) i trendów światowych w zakresie dostępności cyfrowej;
  • bardzo dobra znajomość WCAG 2.1 i ustawy o dostępności cyfrowej;
  • portfolio audytowanych serwisów;
  • znajomość technologii webowych, świadomość zagadnień RWD, AWD;
  • doświadczenie we współpracy z projektantami UI, programistami i innymi członkami zespołów SCRUMowych;
  • doświadczenie w przeprowadzaniu testów i badań dostępności cyfrowej;
  • zdolności i umiejętności analityczne;
  • umiejętność tworzenia dokumentacji technicznej;
  • samodzielność w zdobywaniu potrzebnych informacji;
  • zdolność szybkiego uczenia się;
  • umiejętność pracy w zespole.

 

Dodatkowy atutem będzie: 

  • doświadczenie w analizie pod wglądem dostępności cyfrowej interfejsów portalowych w zakresie informacji i e-usług dla administracji publicznej

 

Oferujemy: 

  • świadczenia w ramach ZFŚS;
  • możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy;
  • możliwość uczestniczenia w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych.

 

Warunki zatrudnienia: 

  • zatrudnienie na umowę o pracę;
  • wymiar etatu: 1;
  • wynagrodzenie zasadnicze miesięczne: 10 000,00 - 13 000,00 zł brutto;
  • umowa: na okres próbny z perspektywą zawarcia umowy na czas określony,
  • system czasu pracy: zadaniowy, obecnie praca w „trybie hybrydowym”

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego w terminie do 26.07.2022 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

 

 Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: nr ref.: IBE/ZRU/496/Ekspert dostępności cyfrowej/1507/BIP

 
Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami kandydatkami.

  

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

 

 Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń: 

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach: 

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy. 

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych: 

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

 

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie 

 Administrator 

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

 
Inspektor ochrony danych 

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

 
Cel i podstawy przetwarzania 

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 
Odbiorcy danych osobowych 

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.

 
Okres przechowywania danych 

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy. 

 
Prawa osób, których dane dotyczą 

Mają Państwo poniższe prawa: 

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; 

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 

4) prawo do usunięcia danych osobowych; 

5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). 

 
Informacja o wymogu podania danych 

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

 [1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

 

Dodatkowe informacje