Ekspert/Ekspertka badacz UX (Nr ref.: IBE/ZRU/553/Ekspert Badacz UX/1011/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje ponad 300 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę
z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z rozwojem struktury IBE, wynikającej z powierzenia przez Ministra Edukacji i Nauki realizacji projektu edukacja.gov.pl oraz „Laboratoria Przyszłości” Instytut Badań Edukacyjnych poszukuje osoby na stanowisko:
Ekspert/Ekspertka - badacz UX
Miejsce pracy: Warszawa
Nr ref.:IBE/ZRU/553/Ekspert Badacz UX/1011/BIP
Główne obowiązki
Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Eksperta/Ekspertki - Badacza UX w Instytucie Badań Edukacyjnych będzie należało:
- badanie potrzeb użytkowników za pomocą ankiet i wywiadów pogłębionych;
- analiza danych statystycznych i sporządzanie rekomendacji;
- analiza istniejących rozwiązań, proponowanie kierunków rozwoju realizacji e-usług;
- tworzenie rozwiązań w modelu service design;
- analiza projektów i systemów pod względem użyteczności i dostępności cyfrowej;
- praca nad design systemem, analiza komponentów, sporządzanie dokumentacji, analiza istniejących rozwiązań w obszarze edukacji;
- współpraca z programistami w celu wypracowania najlepszych rozwiązań;
- analiza trendów rynkowych i cykliczne proponowanie rozwiązań opartych o nowe trendy oraz najlepsze praktyki;
- prowadzenie szkoleń z zakresu użyteczności dla pracowników obszaru edukacji.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- Minimum 2 lata doświadczenia zawodowego;
- Portfolio popierające doświadczenie;
- Doświadczenie w projektowaniu AI dla serwisów portalowych w części informacyjnej oraz e-usługowej;
- Doświadczenie w zbieraniu informacji o potrzebach użytkowników, przeprowadzaniu ankiet oraz wywiadów – zarówno zdalnie jak i bezpośrednio;
- Doświadczenie w opracowywaniu raportów z badań;
- Doświadczenie w analizie systemów pod względem użyteczności adresowanych do bardzo dużych grup użytkowników (ponad 1 mln. Miesięcznie);
- Znajomość technologii webowych, świadomość zagadnień RWD, AWD;
- Doświadczenie we współpracy z projektantami UI, programistami i innymi członkami zespołów SCRUMowych;
- Doświadczenie w przeprowadzaniu testów i badań użyteczności;
- Zdolności i umiejętności analityczne;
- Umiejętność tworzenia dokumentacji technicznej;
- Samodzielność w zdobywaniu potrzebnych informacji;
- Zdolność szybkiego uczenia się;
- Umiejętność pracy w zespole.
Dodatkowym atutem będzie:
- doświadczenie w projektowaniu interfejsów portalowych w zakresie informacji i e-usług dla administracji publicznej.
Oferujemy:
- świadczenia w ramach ZFŚS;
- możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy;
- udział w nowatorskich projektach z dziedziny polityki edukacyjnej, w tym w doskonaleniu ich założeń;
- pracę w zespole dzielącym się wiedzą.
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie na umowę o pracę;
- wymiar etatu: 0.5;
- wynagrodzenie zgodne z poziomem spełniania podanych wymagań,
- umowa na okres próbny z perspektywą zawarcia umowy na czas określony;
- system czasu pracy: zadaniowy; obecnie praca w „trybie hybrydowym”
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego do 18.11.2022 r. na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
Prosimy o wpisanie w tytule e-maila nr ref.: IBE/ZRU/553/Ekspert Badacz UX/1011/BIP
Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:
- Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.
- Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.
Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo poniższe prawa:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych;
5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).