Ekspert/ Ekspertka ds. szkoleń - Trener/ Trenerka (Nr. ref.: ZSK6/Zad.4/840/ Ekspert/-ka ds. szkoleń - Trener/-ka/1811/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracyInstytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 350 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu finansowanego ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego “Wspieranie dalszego rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w Polsce (ZSK6)” FERS.01.08-IP.05-0001/23, Instytut Badań Edukacyjnych poszukuje osoby na stanowisko:
Ekspert/-ka ds. szkoleń - Trener/-ka
Wymiar etatu: 1.0
Miejsce pracy: Instytut Badań Edukacyjnych, miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa)
Nr ref.: ZSK6/Zad.4/840/ Ekspert/-ka ds. szkoleń - Trener/-ka/1811/BIP
Główne obowiązki:
Osoba zatrudniona na stanowisku Ekspert/-ka ds. szkoleń - Trener/-ka będzie odpowiedzialna za wykonywanie zadań w obszarze:
- przygotowywanie i prowadzenie seminariów informacyjnych i warsztatów otwartych;
- opracowywanie merytoryczne materiałów informacyjnych, ćwiczeń, prezentacji oraz narzędzi niezbędnych do prowadzenia szkoleń i warsztatów;
- prowadzenie merytorycznej oceny seminariów informacyjnych, w tym analiza ankiet poseminaryjnych, opracowywanie raportów poseminaryjnych wraz z rekomendacjami zmian do wprowadzenia przed kolejnymi seminariami, wdrażanie niezbędnych modyfikacji (ciągła ewaluacja);
- aktywny udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach, seminariach oraz spotkaniach z interesariuszami, dotyczących różnych aspektów wspierania aktywności edukacyjnej dorosłych i idei uczenia się przez całe życie;
- dbałość merytoryczna związana z przygotowywaniem niezbędnej dokumentacji, w tym merytorycznej częsci dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówień publicznych na realizację usług zewnętrznych, zaplanowanych w zadaniu 4, współpraca z wykonawcami;
- stanowisko przyczynia się do realizacji produktów zadania 4.
Wymagania wobec Kandydatów i Kandydatek:
- minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prac analitycznych/ badawczych/ koncepcyjnych/ związanych z opracowywaniem strategii działań itd;
- minimum 2-letnie doświadczenie w pracy w obszarze ZRK lub/i ZSK
- wiedza przynajmniej z jednego spośród wymienionych obszarów: 1) relacje między systemem edukacji i rynkiem pracy w Polsce, 2) idea uczenia się przez całe życie oraz mechanizmy jej wspierania (w tym mechanizmy wdrażane w ramach UE), 3) doradztwo edukacyjno-zawodowe i/lub HR;
- wykształcenie wyższe;
- dobra znajomość języka angielskiego;
- umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów;
- umiejętność pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania wiedzy i informacji;
- umiejętność prezentacji i wystąpień publicznych i doświadczenie w tym zakresie;
- gotowość do częstych podróży służbowych na terenie całego kraju.
Dodatkowym atutem będą:
- doświadczenie w doradztwie zawodowym;
- certyfikat umiejętności trenerskich, certyfikat umiejętności facylitacyjnych lub certyfikat moderatora Design Thinking;
- doświadczenie we współpracy z różnego typu instytucjami (podmiotami komercyjnymi, instytucjami rynku pracy, organizacjami pozarządowymi itd.) np.: w roli koordynatora projektu, zleceniodawcy, wykonawcy ekspertyz/badań/analiz.
Oferujemy:
- pakiet benefitów, tj. ZFŚS, karta Medicover Sport;
- możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- udział w nowatorskich projektach z dziedziny polityki edukacyjnej, w tym w doskonaleniu ich założeń;
- unikatową możliwość uczestniczenia w tworzeniu rozwiązań edukacyjnych;
- wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu.
Warunki zatrudnienia:
- miejsce wykonywania pracy: Instytut Badań Edukacyjnych, miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa);
- wymiar etatu: 1;
- umowa: na 3-miesięczny okres próbny z perspektywą zawarcia umowy na czas realizacji projektu do 06.2026 r.
- system czasu pracy: podstawowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV (mile widziany list motywacyjny) do 29.11.2024 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: ZSK6/Zad.4/840/ Ekspert/-ka ds. szkoleń - Trener/-ka/1811/BIP
Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
Dostępność:
Instytut Badań Edukacyjnych jest pracodawcą równych szans w zatrudnieniu. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jeśli Pani/Pan jest osobą z niepełnosprawnością, może skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu. Prosimy wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Instytucie Badań Edukacyjnych, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:
1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.
2. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Informacja o Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Instytucie Badań Edukacyjnych
Instytut Badań Edukacyjnych informuje o przyjęciu Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Procedura została opublikowana na stronie internetowej Instytutu Badań Edukacyjnych, w zakładce “INSTYTUT” (link do strony: https://ibe.edu.pl/pl/zgloszenia-naruszenia-prawa).
Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie.
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 22 (1) ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (dalej: KP) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dn. 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 1 – 3 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO*, zaś w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 4 – 6 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO*), natomiast inne dane nie określone przepisami prawa – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony w zakresie zaistnienia wzajemnych roszczeń, jeżeli będą one dotyczyć zatrudnienia, na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez IBE lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO*).
IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO*, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty lub organy, którym IBE jest zobowiązany lub uprawniony udostępnić dane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto mogą być one udostępnione podmiotowi świadczącemu na rzecz IBE usługę dostawy poczty elektronicznej lub innych systemów informatycznych oraz innym podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe w przypadku zatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przetwarzane przez cały okres zatrudnienia, a następnie przez okres wskazany przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczególne.
Państwa dane osobowe w przypadku niezatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane nie dłużej niż przez 3 lata, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu poniższe prawa:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych;
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
6) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 (1) KP jest dobrowolne, ale niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych osobowych jest dobrowolne i pozostaje bez wpływu na możliwość udziału w procesie rekrutacyjnym.
* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.)