Kierownik/ Kierowniczka badań w zadaniu 1 (Nr. ref.:EDUW/ZDE Zad.1/845/Kierownik/-czka badań w zad.1/0612/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 350 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.

W związku z realizacją projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23, Zadanie nr 1, Instytut Badań Edukacyjnych poszukuje osoby na stanowisko:

Kierownik/ Kierowniczka badań w zadaniu 1

wymiar etatu: 1,0 (pełny etat), istnieje możliwość zatrudnienia po 0,5 etatu/ osoba

Miejsce pracy: miejsce wskazane przez pracownika (praca zdalna)

Nr ref.: EDUW/ZDE Zad.1/845/Kierownik/-czka badań w zad.1/0612/BIP

 

Główne obowiązki:

  • konstruowanie planu i założeń metodologicznych, a także wsparcie prawidłowej realizacji badań, m.in.: zgodności z planem badawczym, poprawności merytorycznej badań pilotażowych zaplanowanych w min. 20 jednostkach oświaty (testowanie modelu tranzycji) oraz na min. 100 osobach (powiązania FPZ i profili zawodowych) w działaniu 1.2;
  • konstruowanie planu i założeń metodologicznych, a także wsparcie prawidłowej realizacji badań, m.in.: zgodności z planem badawczym, poprawności merytorycznej badań pilotażowych (walidacja modelu SORED) trwających min. 24 miesiące w min. 50 jednostkach oświaty w działaniu 1.3;
  • merytoryczna kontrola badań m.in.: wizytowanie placówek, na terenie których prowadzone będą badania, jak również czuwanie, w obszarze merytorycznym nad jakością pracy zewnętrznych wykonawców badań;
  • analizowanie przebiegu badań terenowych i dbałość o kształt dokumentacji merytorycznej z przebiegu badań;
  • analiza wyników i opracowanie roboczej wersji raportu w części dotyczącej otrzymanych danych ilościowych i jakościowych;
  • ścisła współpraca z Personelem Projektu w zakresie potencjalnych modyfikacji i korekt produktów;
  • udział w spotkaniach merytorycznych zespołu ekspertów na poziomie etapu lub zadania lub projektu.

Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:

  • wykształcenie: wyższe, w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych (preferowane psychologia, socjologia, zarządzanie, pedagogika);
  • minimum 5-letnie doświadczenie w koordynowaniu badań wdrożeniowych w obszarze edukacji realizowanych na terenie placówek oświatowych;
  • min. 3-letnie doświadczenie zawodowe w koordynacji badań normalizacyjnych;
  • praktyczna znajomość standardów dostępności cyfrowej i informacyjnej;
  • znajomość metod analizy danych ilościowych i jakościowych;
  • znajomość aktualnych przepisów prawa oświatowego, zwłaszcza w zakresie edukacji włączającej;
  • minimum 5-letnie doświadczenie w pracy lub współpracy z instytucjami edukacyjnymi (szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki doskonalenia nauczycieli).

Oferujemy:

  • pakiet benefitów,  tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
  • możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
  • udział w nowatorskich projektach z dziedziny polityki edukacyjnej, w tym w tym doskonaleniu jej założeń;
  • unikatową możliwość uczestniczenia w tworzeniu rozwiązań edukacyjnych;
  • wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu.

Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę;
  • umowa na 3-miesięczny okres próbny (perspektywa współpracy w ramach projektu do 30.04.2029 r.);
  • miejsce wykonywania pracy: miejsce wskazane przez pracownika (praca zdalna);
  • wymiar etatu: 1,0 (cały etat) lub 0,5 (pół etatu);
  • wynagrodzenie zasadnicze miesięczne w zależności od doświadczenia i kompetencji Kandydata/Kandydatki: 
    • pełny etat: 12 000,00 - 13 860,00 zł brutto;
    • pół etatu:  6 000,00 - 6 930,00 zł brutto;
  • system czasu pracy: zadaniowy.

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 31 grudnia 2024 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. ;

Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: Nr ref.: EDUW/ZDE Zad.1/845/Kierownik/-czka badań w zad.1/0612/BIP

Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:

“łączne zaangażowanie zawodowe personelu projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym ze środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie.”

Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

Niniejszym informujemy, że zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi,  osoba taka zobowiązana jest do wypełnienia wymogów ustawowych w zakresie niekaralności (art. 21 ust. 2), w tym przedstawienia informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego. Koszt wydania takiego zaświadczenia obciąża osobę zatrudnianą.

 

 

Dostępność:

Instytut Badań Edukacyjnych jest pracodawcą równych szans w zatrudnieniu. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. 

Jeśli Pani/Pan jest osobą z niepełnosprawnością, może skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu. Prosimy wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Instytucie Badań Edukacyjnych, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:

1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.

2. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Informacja o Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Instytucie Badań Edukacyjnych

Instytut Badań Edukacyjnych informuje o przyjęciu Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Procedura została opublikowana na stronie internetowej Instytutu Badań Edukacyjnych, w zakładce “INSTYTUT” (link do strony: https://ibe.edu.pl/pl/zgloszenia-naruszenia-prawa).

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie.

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 22 (1) ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (dalej: KP) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dn. 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 1 – 3 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO*, zaś w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 4 – 6 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO*), natomiast inne dane nie określone przepisami prawa – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony w zakresie zaistnienia wzajemnych roszczeń, jeżeli będą one dotyczyć zatrudnienia, na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez IBE lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO*).

IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO*, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty lub organy, którym IBE jest zobowiązany lub uprawniony udostępnić dane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto mogą być one udostępnione podmiotowi świadczącemu na rzecz IBE usługę dostawy poczty elektronicznej lub innych systemów informatycznych oraz innym podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.

Okres przechowywania danych

Państwa dane osobowe w przypadku zatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przetwarzane przez cały okres zatrudnienia, a następnie przez okres wskazany przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczególne.

Państwa dane osobowe w przypadku niezatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane nie dłużej niż przez 3 lata, licząc od dnia  zakończenia procesu rekrutacji. 

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.

Prawa osób, których dane dotyczą

Przysługują  Państwu poniższe prawa:

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4) prawo do usunięcia danych osobowych;

5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;

6) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 (1) KP jest dobrowolne, ale niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych osobowych jest dobrowolne i pozostaje bez wpływu na możliwość udziału w procesie rekrutacyjnym.

* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.)

 

Załączniki:
Pobierz plik (Opis działania 1.2 EDUW.pdf)Opis zadania numer 1.2[Opis zadania numer 1.2]205 Kb
Pobierz plik (opis zadania 1.3 _EDUW.pdf)Opis zadania numer 1.3[Opis zadania numer 1.3]100 Kb

Dodatkowe informacje