Specjalista/ Specjalistka ds. edukacji przez sport (Nr ref.: P4S/ZSR/151/Specjalista ds. edukacji przez sport/2407/2025/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu systemowego finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS)„Playing for Success w Polsce” FERS.05.01-IZ.00-0019/25, zad.1-6, Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy poszukuje osoby na stanowisko:
Specjalista/ Specjalistka ds. edukacji przez sport
Wymiar etatu: 0,5 (pół etatu)
Nr ref.: P4S/ZSR/151/Specjalista ds. edukacji przez sport/2407/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy:
miejsce wskazane przez Pracownika/Pracowniczkę
Zakres obowiązków:
Specjalista/Specjalistka ds. edukacji przez sport będzie odpowiadać za wdrażanie i rozwój komponentu sportowego w modelu Playing for Success, ze szczególnym uwzględnieniem jego integracji z celami edukacyjnymi projektu.
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie:
- udział w wizycie studyjnej i oraz analiza dobrych praktyk w zakresie edukacji przez sport;
- nawiązywanie i rozwijanie współpracy z lokalnymi klubami sportowymi i szkołami;
- współtworzenie materiałów edukacyjnych i planowanie warsztatów dla tutorów i trenerów;
- wsparcie trenerów i tutorów w realizacji zajęć sportowo-edukacyjnych, prowadzenie obserwacji terenowych oraz analiza funkcjonowania komponentu sportowego w praktyce;
- udział w aktualizacji materiałów dydaktycznych na podstawie doświadczeń z I edycji oraz wsparcie w organizacji szkoleń dla nowej grupy trenerów i tutorów;
- monitoring wdrażania komponentu sportowego w szkołach ponadpodstawowych oraz wspieranie integracji sportu i edukacji na poziomie praktycznym;
- współudział w analizie wyników działań sportowo-edukacyjnych oraz przygotowywanie materiałów promujących rezultaty projektu, w tym wsparcie organizacji konferencji podsumowującej.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- wykształcenie wyższe;
- minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe w projektach edukacyjnych lub sportowych skierowanych do dzieci i młodzieży (w środowisku formalnym lub nieformalnym);
- znajomość narzędzi i podejść wykorzystujących sport jako przestrzeń do rozwoju osobistego i społecznego,
- doświadczenie we współpracy z klubami sportowymi, organizacjami pozarządowymi lub placówkami edukacyjnymi,
- dobra znajomość języka angielskiego, pozwalająca na pracę z dokumentacją projektową oraz współpracę z partnerem zagranicznym.
Dodatkowym atutem będą:
- znajomość metod pracy z młodzieżą;
- doświadczenie w organizowaniu / prowadzeniu szkoleń i warsztatów;
- umiejętność analizy i interpretacji obserwacji z zajęć edukacyjno-sportowych;
- doświadczenie w projektach międzynarodowych lub współpracy międzysektorowej.
Oferujemy:
- udział w nowatorskim projekcie łączącym edukację i sport;
- realny wpływ na rozwój programu wspierającego kompetencje dzieci i młodzieży;
- współpracę z interdyscyplinarnym zespołem krajowym i międzynarodowym;
- elastyczny model pracy (zdalny, terenowy);
- pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
- możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- możliwość realnego wpływu na jakość i przejrzystość analiz w dużym projekcie edukacyjnym;
- współpracę z interdyscyplinarnym zespołem badawczym i edukacyjnym.
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie na umowę o pracę;
- umowa na 3-miesięczny okres próbny (kolejna umowa na czas określony z możliwością zawarcia umowy do 30.09.2027);
- miejsce wykonywania pracy: miejsce wskazane przez pracownika;
- wymiar etatu: 0,5 (pół etatu), możliwość zatrudnienia 2 osób po 0,25 etatu;
- wynagrodzenie zasadnicze miesięczne: 5 000 zł brutto (pół etatu) 2 500 zł (0,25 etatu);
- system czasu pracy: zadaniowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 04.08.2025 r. poprzez link:
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:
Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):
“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”.
W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.
Niniejszym informujemy, że zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi, osoba taka zobowiązana jest do wypełnienia wymogów ustawowych w zakresie niekaralności (art. 21 ust. 2), w tym przedstawienia informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego. Koszt wydania takiego zaświadczenia obciąża osobę zatrudnianą.
Dostępność:
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy jest pracodawcą równych szans w zatrudnieniu. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jeśli Pani/Pan jest osobą z niepełnosprawnością, może skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu. Prosimy wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:
1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE PIB przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE PIB przez okres najbliższych 6 miesięcy.
2. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w CV, liście motywacyjnym lub załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Informacja o Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy informuje o przyjęciu Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Procedura została opublikowana na stronie internetowej Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy, w zakładce “INSTYTUT” (link do strony: https://ibe.edu.pl/pl/zgloszenia-naruszenia-prawa).
Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie.
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE PIB), jako pracodawca.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE PIB.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 22 (1) ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (dalej: KP) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dn. 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 1 – 3 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO*, zaś w przypadku danych określonych w art. 22 (1) § 1 pkt 4 – 6 KP podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO*), natomiast inne dane nie określone przepisami prawa – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony w zakresie zaistnienia wzajemnych roszczeń, jeżeli będą one dotyczyć zatrudnienia, na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez IBE PIB lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO*).
IBE PIB będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO*, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO*), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty lub organy, którym IBE PIB jest zobowiązany lub uprawniony udostępnić dane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto mogą być one udostępnione podmiotowi świadczącemu na rzecz IBE PIB usługę dostawy poczty elektronicznej lub innych systemów informatycznych oraz innym podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe w przypadku zatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przetwarzane przez cały okres zatrudnienia, a następnie przez okres wskazany przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczególne.
Państwa dane osobowe w przypadku niezatrudnienia w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane nie dłużej niż przez 3 lata, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy, licząc od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu poniższe prawa:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych;
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
6) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 (1) KP jest dobrowolne, ale niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych osobowych jest dobrowolne i pozostaje bez wpływu na możliwość udziału w procesie rekrutacyjnym.
* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.)
Automatyzacja w procesie rekrutacji
W ramach procesu rekrutacyjnego korzystamy z systemu eRecruiter, który może automatycznie analizować Państwa dane w celu oceny dopasowania do danego stanowiska na podstawie określonych kryteriów (np. doświadczenia zawodowego, umiejętności). Ostateczna decyzja o zakwalifikowaniu kandydatów do kolejnych etapów procesu rekrutacyjnego podejmowana jest przez komisję rekrutacyjną, zatem nie jest to zautomatyzowane podejmowanie decyzji.