Ekspert główny/ Ekspertka główna ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych (Nr ref.: EDUW/Zad.2(2.1/196/Ekspert/-ka gł.ds.narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych/1909/2025/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 400 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (EDUW) z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), Zadanie 2 (działanie 2.1), Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23, Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy poszukuje osoby na stanowisko:
Ekspert główny/ Ekspertka główna ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych
Wymiar etatu: 0,5 (pół etatu)
Nr ref.: EDUW/Zad.2(2.1/196/Ekspert/-ka gł.ds.narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych/1909/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB i/lub miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa lub zdalna)
Główne obowiązki:
- Uczestnictwo w opracowaniu pakietów narzędzi diagnostycznych w ramach szkolnej oceny funkcjonalnej w ramach działania 2.1 zadania 2 (opracowanie i zweryfikowanie modelu identyfikacji zdolności, uzdolnień i zainteresowań uczniów, dostarczenie kadrom systemu oświaty wystandaryzowanych narzędzi do pomiaru uzdolnień) jako pracownik merytoryczny wspierający eksperta/-tkę kluczowego/-ą;
- Uczestnictwo w pracach merytorycznych ukierunkowanych na wypracowanie produktów i rezultatów działania 2.1 zadania 2, tj. pakietów narzędzi diagnostycznych przeznaczonych dla uczniów w wieku 7 – 17 lat o ponadprzeciętnym potencjale intelektualnym oraz ekspertyzy w zakresie identyfikacji zdolności, uzdolnień i zainteresowań uczniów,
- Uczestnictwo w spotkaniach zespołu merytorycznego w ramach działania 2.1 w celu wypracowania produktów i rezultatów tego działania;
- Przygotowywanie wstępnych opinii nt. powstających w ramach działania 2.1 produktów i rezultatów oraz wspieranie eksperta/-tki kluczowego/-ej w procesie pozyskiwania opinii interesariuszy na ww. temat;
- Uczestnictwo w spotkaniach merytorycznych zespołu projektu;
- Uczestnictwo w implementacji wypracowanych rozwiązań.(prototypów rozwiązań);
- Przygotowywanie - w zakresie merytorycznym - raportów, sprawozdań, notatek, analiz zgodnie z bieżącymi potrzebami wynikającymi ze stanu prac w działaniu 2.1.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- Wykształcenie wyższe w obszarze psychologii lub pedagogiki;
- Min. 3-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze edukacji lub badań edukacyjnych;
- Praktyczna znajomość standardów dostępności cyfrowej i informacyjnej poświadczona autorstwem ekspertyzy/ publikacji/ doświadczeniem zawodowym;
- Aktualna wiedza z zakresu edukacji włączającej.
Mile widziane:
- Doświadczenie w obszarze oceny predyspozycji młodzieży lub dorosłych do kształcenia zawodowego;
- Doświadczenie w zakresie opracowywania narzędzi do oceny predyspozycji uczniów i uczennic do wykonywania danego zawodu;
- Doświadczenie w sporządzaniu ekspertyz, raportów, sprawozdań dotyczących doradztwa zawodowego, kształcenia zawodowego, rynku pracy.
Oferujemy:
- Pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
- Możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- Bezpłatny parking pracowniczy;
- Pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
- Zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.
Warunki zatrudnienia:
- Zatrudnienie na umowę o pracę;
- Umowa na 3-miesięczny okres próbny (z perspektywą zawarcia umowy na czas realizacji projektu do 31.03.2028 r.);
- Miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB i/lub miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa lub zdalna);
- Wymiar etatu: 0,5 (pół etatu);
- Wynagrodzenie zasadnicze miesięczne: 4 950 zł - 5 680 zł brutto;
- System czasu pracy: podstawowy lub zadaniowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV wraz oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 07.10.2025 r. klikając w przycisk:
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:
Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):
“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”.
W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Informacje RODO znajdują się na naszej stronie internetowej RODO IBE PIB.
Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.
Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH.