Ekspert główny/ Ekspertka główna ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych w zadaniu 3 (Nr ref.: EDUW/ZDE/179/Ekspert/-ka gł. do narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych w zad.3/3110/2025/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, nr FERS.01.06-IP.05-0002/23 finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), zadanie 3, Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy poszukuje osoby na stanowisko:
Ekspert główny/ Ekspertka główna ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych
w zadaniu 3
Wymiar etatu: 0,5 (pół etatu)
Nr ref.: EDUW/ZDE/179/Ekspert/-ka gł. do narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych w zad.3/3110/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy:
miejsce wskazane przez Pracownika/Pracowniczkę
Zakres obowiązków:
- uczestnictwo w opracowaniu pakietów narzędzi do monitorowania w ramach szkolnej oceny; funkcjonalnej w ramach działania 3.1 zadania 3 (w szczególności opracowanie pakietów narzędzi do monitorowania rozwoju dzieci i młodzieży w ramach szkolnej oceny funkcjonalnej, w tym narzędzi diagnostycznych) jako pracownik merytoryczny wspierający eksperta kluczowego w działaniu 3.1;
- uczestnictwo w pracach merytorycznych ukierunkowanych na wypracowanie produktów i rezultatów działania 3.1 zadania 3, tj. narzędzi do monitorowania rozwoju i do oceny funkcjonalnej oraz dwóch ekspertyz;
- uczestnictwo w spotkaniach zespołu merytorycznego w ramach działania 3.1 w celu wypracowania produktów i rezultatów tego działania;
- przygotowywanie wstępnych opinii nt. powstających w ramach działania 3.1 produktów i rezultatów (zwłaszcza w zakresie metodycznym i w zakresie dot. narzędzi do monitorowania) oraz wspieranie eksperta/-tki kluczowego/-ej w procesie pozyskiwania opinii interesariuszy na ww. temat;
- uczestnictwo w spotkaniach merytorycznych zespołu projektu;
- uczestnictwo w implementacji wypracowanych rozwiązań (testowanie pakietów w jednostkach systemu oświaty);
- przygotowywanie - w zakresie merytorycznym dot. narzędzi do monitorowania rozwoju dzieci i młodzieży, w tym narzędzi diagnostycznych - raportów, sprawozdań, notatek, analiz zgodnie z bieżącymi potrzebami wynikającymi ze stanu prac w działaniu 3.1.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- wykształcenie: wyższe, w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych (preferowane psychologia, socjologia, zarządzanie, pedagogika);
- minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie diagnozy psychopedagogicznej;
- minimum 3-letnie doświadczenie dydaktyczne;
- praktyczna znajomość standardów dostępności cyfrowej i informacyjnej;
- znajomość metod analizy danych ilościowych i jakościowych;
- znajomość aktualnych przepisów prawa oświatowego, zwłaszcza w zakresie edukacji włączającej;
- minimum 3-letnie doświadczenie w pracy lub współpracy z instytucjami edukacyjnymi (szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki doskonalenia nauczycieli).
Oferujemy:
- udział w nowatorskim projekcie o znaczeniu społecznym;
- możliwość wpływu na rozwój rozwiązań wspierających edukację;
- pracę w interdyscyplinarnym zespole;
- elastyczny model pracy;
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
- pakiet benefitów (ZFŚS, karta sportowa, ubezpieczenie grupowe).
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie na umowę o pracę;
- umowa na 3-miesięczny okres próbny (kolejna umowa na czas określony z możliwością zawarcia umowy do 31.10.2027 r.);
- data rozpoczęcia pracy na stanowisku: grudzień 2025 r., po wykonaniu badań lekarskich;
- miejsce wykonywania pracy: wskazane przez pracownika (praca zdalna);
- wymiar etatu: 0,5 (pół etatu);
- wynagrodzenie zasadnicze miesięczne: 4950-5680 zł brutto;
- system czasu pracy: podstawowy lub zadaniowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 24.11.2025 r. poprzez link:
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:
Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):
“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”.
W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Informacje RODO znajdują się na naszej stronie internetowej RODO IBE PIB
Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.
Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH


