Ekspert główny/ Ekspertka główna ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych w zadaniu 3 (Nr ref.: EDUW/ZDE/179/Ekspert/-ka gł. do narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych w zad.3/3110/2025/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.

W związku z realizacją projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, nr FERS.01.06-IP.05-0002/23 finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), zadanie 3, Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy poszukuje osoby na stanowisko:

 

Ekspert główny/ Ekspertka główna ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych 

w zadaniu 3


Wymiar etatu: 0,5 (pół etatu)
Nr ref.: EDUW/ZDE/179/Ekspert/-ka gł. do narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych w zad.3/3110/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy:
miejsce wskazane przez Pracownika/Pracowniczkę

 

 

Zakres obowiązków:

  • uczestnictwo w opracowaniu pakietów narzędzi do monitorowania w ramach szkolnej oceny; funkcjonalnej w ramach działania 3.1 zadania 3 (w szczególności opracowanie pakietów narzędzi do monitorowania rozwoju dzieci i młodzieży w ramach szkolnej oceny funkcjonalnej, w tym narzędzi diagnostycznych) jako pracownik merytoryczny wspierający eksperta kluczowego w działaniu 3.1;
  • uczestnictwo w pracach merytorycznych ukierunkowanych na wypracowanie produktów i rezultatów działania 3.1 zadania 3, tj. narzędzi do monitorowania rozwoju i do oceny funkcjonalnej oraz dwóch ekspertyz;
  • uczestnictwo w spotkaniach zespołu merytorycznego w ramach działania 3.1 w celu wypracowania produktów i rezultatów tego działania;
  • przygotowywanie wstępnych opinii nt. powstających w ramach działania 3.1 produktów i rezultatów (zwłaszcza w zakresie metodycznym i w zakresie dot. narzędzi do monitorowania) oraz wspieranie eksperta/-tki kluczowego/-ej w procesie pozyskiwania opinii interesariuszy na ww. temat; 
  • uczestnictwo w spotkaniach merytorycznych zespołu projektu;
  • uczestnictwo w implementacji wypracowanych rozwiązań (testowanie pakietów w jednostkach systemu oświaty);
  • przygotowywanie - w zakresie merytorycznym dot. narzędzi do monitorowania rozwoju dzieci i młodzieży, w tym narzędzi diagnostycznych - raportów, sprawozdań, notatek, analiz zgodnie z bieżącymi potrzebami wynikającymi ze stanu prac w działaniu 3.1.

Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:

  • wykształcenie: wyższe, w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych (preferowane psychologia, socjologia, zarządzanie, pedagogika);
  • minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie diagnozy psychopedagogicznej;
  • minimum 3-letnie doświadczenie dydaktyczne;
  • praktyczna znajomość standardów dostępności cyfrowej i informacyjnej;
  • znajomość metod analizy danych ilościowych i jakościowych;
  • znajomość aktualnych przepisów prawa oświatowego, zwłaszcza w zakresie edukacji włączającej;
  • minimum 3-letnie doświadczenie w pracy lub współpracy z instytucjami edukacyjnymi (szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki doskonalenia nauczycieli).

Oferujemy:

  • udział w nowatorskim projekcie o znaczeniu społecznym;
  • możliwość wpływu na rozwój rozwiązań wspierających edukację;
  • pracę w interdyscyplinarnym zespole;
  • elastyczny model pracy;
  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
  • pakiet benefitów (ZFŚS, karta sportowa, ubezpieczenie grupowe).

Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę; 
  • umowa na 3-miesięczny okres próbny (kolejna umowa na czas określony z możliwością zawarcia umowy do 31.10.2027 r.);
  • data rozpoczęcia pracy na stanowisku: grudzień 2025 r., po wykonaniu badań lekarskich;
  • miejsce wykonywania pracy: wskazane przez pracownika (praca zdalna);
  • wymiar etatu: 0,5 (pół etatu);
  • wynagrodzenie zasadnicze miesięczne: 4950-5680 zł brutto;
  • system czasu pracy: podstawowy lub zadaniowy.

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 24.11.2025 r. poprzez link:

 

APLIKUJ


Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.

 

Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:

Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):

“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu  projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”. 

W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.

 

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

Informacje RODO znajdują się na naszej stronie internetowej RODO IBE PIB   

Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.

Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

 FERS logo