Ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia konsultacji rynkowych w sprawie zapewnienia usługi przeprowadzenia badań podłużnych z użyciem narzędzia do monitorowania dobrostanu wśród uczniów.

Ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia konsultacji rynkowych w sprawie zapewnienia usługi przeprowadzenia badań podłużnych z użyciem narzędzia do monitorowania dobrostanu wśród uczniów.

I. Informacja wstępna

Instytut Badań Edukacyjnych Państwowy - Instytut Badawczy (IBE PIB)

ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa,

tel.: (22) 241-71-00; fax: (22) 241-71-11,

Internet: http://www.ibe.edu.pl/

zwany dalej „Zapraszającym”,

działając na podstawie art. 84 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) zwanej dalej „Ustawą”,

 

zaprasza do uczestnictwa we wstępnych konsultacjach rynkowych,

 

w celu pozyskania informacji niezbędnych do przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na przeprowadzenia badań podłużnych z dwoma pomiarami oraz zebraniem informacji o wynikach egzaminu ósmoklasisty (pierwszy pomiar w klasach siódmych, powtórne badanie w klasach ósmych) badanie na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej.

Planowane badanie obejmie pomiar kompetencji szkolnych (j. polski, j. angielski, matematyka), badanie skalami dobrostanu (dobrostan mierzony poprzez odpowiedzi samych uczniów w wystandaryzowanym narzędziu), badania wybranymi skalami KAPP oraz OKC (badania skalami KAPP w małych grupach lub indywidualnie) oraz zebranie danych od rodzica / opiekuna prawnego (ankieta) i informacji o ocenach i frekwencji od nauczyciela. Realizacja badania planowana jest w latach szkolnych 2025/26 i 2026/27 za każdym razem w semestrze pierwszym (semestrze/półroczu zimowym). Rezultatem działań wykonawcy będzie raport techniczny ze zrealizowanych działań oraz zbiory danych powstałe w wyniku przeprowadzonych badań.

Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, finansowanego z Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23

 

II. Uczestnicy wstępnych konsultacji rynkowych, warunki udziału

1.Uczestnikiem wstępnych konsultacji rynkowych (dalej „Uczestnik”) może być podmiot lub osoba, która posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia, tj. praktyczną wiedzę na temat realizacji badań w szkołach za pomocą narzędzi elektronicznych oraz praktyczną wiedzę na temat stosowania psychologicznych narzędzi diagnostycznych o ustalonych parametrach psychometrycznych (trafność, rzetelność, normy);

2.Wszystkie podmioty/osoby posiadające wiedzę nt. przedmiotu przyszłego zamówienia publicznego i będące zainteresowane udziałem w konsultacjach, proszone są o zgłoszenie tego zamiaru poprzez przesłanie Zapraszającemu drogą mailową, wniosku o dopuszczenie do konsultacji, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

3.Uczestnik może brać udział w konsultacjach wspólnie z innymi podmiotami.

 

III. Cel i przedmiot wstępnych konsultacji rynkowych

Celem wstępnych konsultacji jest zgromadzenie informacji niezbędnych do przygotowania specyfikacji warunków zamówienia, w tym opisu przedmiotu zamówienia, dotyczących:

1.adekwatności, przejrzystości i precyzyjności określonych celów i produktów, które mają być zrealizowane w ramach zamówienia;

2.zakresu działań podmiotu realizujących zamówienie;

3.kompetencji podmiotu realizującego zamówienie;

4.wielkości i struktury zespołu realizującego zamówienie;

5.zakresu działań możliwych do zrealizowania w wyznaczonym terminie;

6.harmonogramu prac. IV. Zasady prowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych

1. Konsultacje będą prowadzone w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie potencjalnych wykonawców i oferowanych przez nich rozwiązań. Zapraszający i Uczestnicy konsultacji zobowiązani są do postępowania w taki sposób, aby nie nastąpiło ograniczenie, utrudnienie lub uniemożliwienie udziału Uczestników, będących potencjalnymi wykonawcami, w procedurach wynikających z przepisów Ustawy.

2. Konsultacje będą prowadzone do momentu, gdy Zapraszający uzyska wszelkie niezbędne informacje do przygotowania dokumentu wskazanego w części III w zakresie wystarczającym dla wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą.

3.Uruchomienie procedury konsultacji następuje w dniu publikacji niniejszego Ogłoszenia na stronie internetowej Zapraszającego.

4.Planowany termin przeprowadzenia konsultacji: sukcesywnie od dnia publikacji na stronie internetowej Zapraszającego do dnia 10 czerwca 2025 r.

5.Termin, o którym mowa w pkt 4 powyżej, może ulec zmianie: skróceniu bądź wydłużeniu w zależności o tego, czy Zapraszający osiągnie cel wskazany w części III Ogłoszenia. O fakcie zmiany terminu Uczestnicy zostaną powiadomieni za pośrednictwem strony internetowej Zapraszającego lub drogą e-mailową.

6.Zapraszający przyjmuje zgłoszenia do udziału w konsultacji na podstawie przesłanych mu Wniosków o dopuszczenie do konsultacji. Zostaną do nich zaproszeni Uczestnicy, którzy spełnią warunki wskazane w części II Ogłoszenia.

7.Konsultacje prowadzone w formie spotkań online lub wymiany korespondencji (za pośrednictwem poczty elektronicznej). Narzędzie komunikacji zostanie doprecyzowane indywidualnie z każdym z dopuszczonych Uczestników. Zakłada się, że spotkania będą odbywały się w godzinach pracy Zamawiającego, obejmujących w dni robocze godziny: 8:30-15:30.

8.Konsultacje prowadzone będą w języku polskim. Do dokumentów sporządzanych w języku innym niż polski należy załączyć tłumaczenie podpisane przez Uczestnika. Jeżeli Uczestnik nie posługuje się językiem polskim, winien zapewnić tłumacza.

9.Za udział w konsultacjach Uczestnicy nie otrzymują wynagrodzenia.

10.Przystąpienie Uczestnika do konsultacji jest równoznaczne z udzieleniem bezwarunkowej zgody na wykorzystanie przekazywanych informacji oraz utworów stanowiących przedmiot praw autorskich (w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Dz.U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.) na potrzeby przygotowania i realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określonego szczegółowo w części I Ogłoszenia, w zakresie wskazanym w części III Ogłoszenia. Tym samym Uczestnicy przystępujący do konsultacji automatycznie udzielają zgody na wykorzystanie przez Zapraszającego przekazanych informacji w treści przyszłych specyfikacji istotnych warunków zamówienia i innych dokumentów, wynikających z procedur udzielania zamówień publicznych.

11. Przystąpienie Uczestnika do konsultacji jest również zezwoleniem na rozporządzanie i korzystanie z opracowań utworów oraz stanowi zapewnienie ze strony Uczestnika, że wykorzystanie utworów przez Zapraszającego nie będzie naruszało praw osób trzecich.

12. W przypadku udostępnienia dokumentów zawierających tajemnicę handlową, Uczestnik każdorazowo powinien wnieść stosowne zastrzeżenie dotyczące niejawności danych.

 

IV. Wniosek - uczestnictwo we wstępnych konsultacjach rynkowych

Wnioski o dopuszczenie do konsultacji można składać w terminie do dnia 27 maja 2025 r. drogą elektroniczną na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

 

V Informacje dodatkowe

1.Osobami upoważnionymi do porozumiewania się z Uczestnikami konsultacji ze strony Zapraszającego są:

a. Piotr Rycielski, Magdalena Kaczmarek, Monika Strupiechowska, Anna Michałowska

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

2.Zapraszający zastrzega sobie prawo zwrócenia się o doradztwo lub informacje objęte przedmiotem konsultacji do wybranych podmiotów, od których nie otrzymał Wniosku o dopuszczenie do konsultacji lub od którego otrzymał niepełne informacje dotyczące przedmiotu konsultacji.

3.Niniejsze ogłoszenie nie stanowi zaproszenia do złożenia oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, ani nie jest ogłoszeniem o zamówieniu w rozumieniu przepisów Ustawy oraz nie stanowi postępowania w trybie przetargu nieograniczonego.

4.Zapraszający zastrzega sobie prawo do zakończenia konsultacji na każdym jego etapie bez podania przyczyn.

5.Uczestnikom konsultacji nie przysługują środki ochrony prawnej, o których mowa w Ustawie.

 

 

 

RODO - KLAUZULA INFORMACYJNA

dla osób, których dane są przetwarzane w związku z ogłoszeniem o wstępnych konsultacji rynkowych (obowiązek informacyjny realizowany w związku z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016, str. 1 z późn. zm.) dalej: RODO) Administratorem danych osobowych jest Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) z siedzibą w Warszawie, przy ul. Górczewskiej 8, 01-180 Warszawa, z którym można się skontaktować telefonicznie pod nr (22) 24 17 101, poprzez adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. lub pisemnie, przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. lub pisemnie, przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora.

Cel i podstawa przetwarzania

Dane osobowe przetwarzane będą przez Administratora w celu związanym z prowadzeniem wstępnych konsultacji rynkowych, w celu pozyskania informacji niezbędnych do przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługi przeprowadzenia badań podłużnych z użyciem narzędzia do monitorowania dobrostanu wśród uczniów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w związku z art. 84 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.

Rodzaj i kategorie danych osobowych przetwarzanych przez Administratora

Administrator przetwarza dane osoby wnioskującej, dane osób wskazanych do kontaktu oraz osób uczestniczących w spotkaniu w ramach wstępnych konsultacji rynkowych. Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie danych identyfikacyjnych (imię, nazwisko, nazwa instytucji) oraz danych kontaktowych (adres, numer telefonu, adres e-mail).

Źródło pozyskania danych

Dane osobowe mogą być pozyskiwane bezpośrednio od osób fizycznych, których dane dotyczą oraz od instytucji, która zgłosiła swój udział w wstępnych konsultacjach rynkowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wzięcia udziału w wstępnych konsultacjach rynkowych.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty lub organy uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa. Ponadto odbiorcami danych mogą być również podmioty i osoby świadczące usługi niezbędne do realizacji zadań przez IBE PIB, w tym np. organizację poczty elektronicznej, usługi informatyczne.

Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez Administratora, przez czas trwania wstępnych konsultacji rynkowych, a następnie przez okres podyktowany ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w oparciu o Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt obowiązujący w IBE PIB.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do danych osobowych, prawo do sprostowania danych osobowych, prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

Ponadto, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

Nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych osobowych (w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO), prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO oraz prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz nie będą poddawane profilowaniu.

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej poza EOG. Instytucja, która zgłosiła swój udział w wstępnych konsultacjach rynkowych zobowiązana jest do wypełnienia w imieniu IBE PIB obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe zostaną przekazane IBE PIB w celach określonych w niniejszej klauzuli.

 
 
Informację wytworzył: Zbigniew Obłoza
Informację udostępniłZbigniew Obłoza
 
Informacje zmodyfikował
Data wytworzenia: 2025-05-22
Data udostępnienia: 2025-05-22