Ekspert kluczowy ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji nr ref.: ZSK4/Z1/260/EK-ZSK/2805/BIP

Instytut Badań Edukacyjnych (IBEjest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji, systemu kwalifikacji i rynku pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Zatrudnia ponad 280 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie – głównie socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów. Nasi eksperci posiadają bogate doświadczenie zawodowe, obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi i biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, agencjach badawczych oraz organizacjach pozarządowych.

 

Obecnie, z uwagi na rozwój ambitnych projektów unijnych o zasięgu ogólnopolskim poszukiwane są osoby do projektu systemowego „Wsparcie rozwoju ZSK w szczególności na poziomie regionalnym poprzez wdrażanie rozwiązań i inicjatyw skierowanych do użytkowników końcowych systemu” (ZSK 4, zadanie 1) na stanowisko:

 

 

Ekspert kluczowy

ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK)

 

 

 

Nr ref.: ZSK4/Z1/260/EK-ZSK/2805/BIP

 

 

Miejsce pracy: Warszawa

 

 

 

Zatrudniona osoba będzie prowadziła działania związane z tworzeniem, monitorowaniem i dbaniem o spójność rozwiązań w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) w ramach przedmiotowego projektu.

Informacje nt. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji można znaleźć na stronie: http://www.kwalifikacje.edu.pl

 

 

 

 Główne obowiązki:

  • nadzór merytoryczny nad pracami koncepcyjnymi i badawczo – rozwojowymi związanymi z opracowywaniem strategii realizacji zadania w szczególności w zakresie przygotowania oferty działań dedykowanych nauczycielom, budowania oferty i przestrzeni do zdobywania pierwszych doświadczeń w obszarze uczenia się przez całe życie i mechanizmów funkcjonowania ZSK oraz nowych rozwiązań na rzecz uczenia się przez całe życie w obszarze szkolnictwa wyższego;
  • nadzór merytoryczny nad wypracowaniem 15 projektów kwalifikacji rynkowych wraz ze szczegółowymi informacjami o sposobie zorganizowania i przeprowadzenia walidacji dla tych kwalifikacji oraz z opracowaniem wybranych narzędzi walidacji dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli podejmujących zadania w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz 8 projektów dziecięcych kwalifikacji dla uczniów szkół podstawowych oraz 8 projektów młodzieżowych kwalifikacji dla uczniów szkół ponadpodstawowych wraz z informacjami o sposobie zorganizowania i przeprowadzania walidacji oraz z opracowaniem próbek narzędzi, umożliwiających wdrażanie się uczniów do korzystania z ZSK;
  • nadzór merytoryczny nad realizacją 50 pilotaży (lekcji pokazowych nt. ZSK i LLL) przeprowadzonych przez ekspertów IBE i coachów-trenerów dla wybranych przedszkoli i szkół podstawowych w różnych regionach kraju oraz ok. 30 pilotażowych lekcji pokazowych przeprowadzonych przez nauczycieli wyszkolonych w ramach ZSK 2 dla uczniów ich szkół macierzystych;
  • nadzór merytoryczny nad opracowaniem 1000 projektów syntetycznych charakterystyk efektów uczenia się w jęz. polskim i angielskim;
  • nadzór merytoryczny nad gromadzeniem i opracowywaniem informacji dotyczących polityk publicznych, projektów, i badań z zakresu relacji systemu edukacji i rynku pracy oraz idei uczenia się przez całe życie w Polsce i za granicą;
  • aktywny udział w krajowych konferencjach, seminariach oraz spotkaniach z interesariuszami, dotyczących różnych aspektów funkcjonowania systemu kwalifikacji, w szczególności kluczowych działań na poziomie regionalnym, istotnych z punktu widzenia rozwoju ZSK w regionach;
  • nadzór merytoryczny nad przygotowywaniem wkładu merytorycznego do dokumentacji przetargowej dotyczących zamówień publicznych na realizację usług zewnętrznych, zaplanowanych w zadaniu 1.;
  • nadzór merytoryczny nad realizacją obowiązków przez pracowników zadania 1;
  • nadzór merytoryczny nad przygotowywaniem dokumentów niezbędnych do realizacji zadania 1;
  • nadzór merytoryczny nad spójnością, jakością i poprawnością merytoryczną rezultatów prowadzonych prac w ramach zadania 1;
  • nlanowanie działań związanych z realizacją zadania 1 i nadzór nad realizacją harmonogramu działań merytorycznych przyjętych dla zadania 1 w sposób zgodny z budżetem zadania;
  • ścisła współpraca w zakresie realizacji celów merytorycznych zadania projektu z Liderem projektu ds. merytorycznych.

 Wymagania:

  • minimum 5- letnie doświadczenie w pracy w obszarze zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w zarządzaniu, realizacji, nadzorowaniu realizacji lub/ i kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE, w tym EFS,
  • minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe,
  • minimum 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem (na stanowiskach kierowniczych), 
  • minimum 2-letnie doświadczenie w pracy związanej z wdrażaniem lub rozwojem ZSK w Polsce,
  • znajomość założeń Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz zapisów ustawyo ZSK, a także wiedza przynajmniej z jednego spośród wymienionych obszarów:
    1) relacje między systemem edukacji i rynkiem pracy w Polsce, 2) idea uczenia się przez całe życie oraz mechanizmy jej wspierania (w tym mechanizmy wdrażane w ramach UE), 3) doradztwo edukacyjno-zawodowe i/lub HR,
  • doświadczenie w pracy lub współpracy z przedstawicielami administracji rządowej, podmiotami publicznymi, instytucjami lub/ i agendami europejskimi,
  • znajomość metodyk zarządzania projektami
  • wykształcenie: wyższe (preferowane w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych),
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego – min. poziom B2,
  • wysoko rozwinięte kompetencje społeczne (zdolność do współpracy i nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi, rozumienia ich i motywowania do działania), 
  • umiejętności komunikacyjne (jasne komunikowanie oczekiwań, informacja zwrotna, otwarta komunikacja),
  • umiejętność efektywnej organizacji pracy zespołu (wyznaczanie celów, priorytetyzacja zadań, planowanie).

 

   Oferujemy:

  • pakiet benefitów, tj. karta Fit Profit, ZFŚS,
  • możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy,
  • pracę z otwartym i chętnie dzielącym się wiedzą zespole,
  • udział w nowatorskich projektach z dziedziny polityki edukacyjnej, a w tym w doskonaleniu ich założeń, unikatowa możliwość uczestniczenia w tworzeniu rozwiązań edukacyjnych, 
  • wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu.

 

     Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę w wymiarze 1 etatu,
  • wynagrodzenie podstawowe: 7 650 zł brutto z możliwym wzrostem związanym z osiąganymi wskaźnikami realizacji projektu,
  • umowa na 3-miesieczny okres próbny z perspektywą umowy terminowej na czas realizacji projektu do 30.06.2022 r.,
  • system czasu pracy: podstawowy.

 Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego w terminie do 08.06.2020 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

Prosimy o wpisanie w tytule e-maila: Nr ref.:Nr ref.: ZSK4/Z1/260/EK-ZSK/2805/BIP

 

Przewidujemy następujące etapy procesu rekrutacyjnego:

 

  1. po etapie analizy aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami;
  2. w dniach 10 i 15.06.2020 r.odbędą się telefoniczne rozmowy rekrutacyjne w ramach I etapu rekrutacji; 
  3. osoby zaproszone do II etapu rekrutacji otrzymają zadanie rekrutacyjne: przygotowanie na podstawie udostępnionej dokumentacji - ramowej strategii realizacji zadań projektowych oraz sposobu podziału głównych obowiązków dla 8 pracowników zespołu. Zadanie rekrutacyjne powinno być oparte o zasady zarządzania projektem z wykorzystaniem np. wykresu Gantta w excelu lub innej formy przedstawienia planu pracy zaproponowanej przez kandydata/kandydatkę. Objętość dokumentu – do 1.5 strony A4;
  4. zainteresowani/e kandydaci/kandydatki przedstawią swoje propozycji w czasie II etapu rekrutacji, tj. rozmów planowanych w dniach 16-18.06.2020 r.

 

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

 

Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:

 Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:

  „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.

 Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:

  „Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo poniższe prawa:

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4) prawo do usunięcia danych osobowych;

5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.


[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

Dodatkowe informacje