Ekspert merytoryczny/ Ekspertka merytoryczna ds. badań i analiz - ZSK5, Zadanie 3 (Nr ref.: ZSK5/Z3/409/EM ds. badań i analiz/1210/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych (IBEjest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji, systemu kwalifikacji i rynku pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Zatrudnia 280 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie – głównie socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów. Nasi eksperci posiadają bogate doświadczenie zawodowe, obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi i biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, agencjach badawczych oraz organizacjach pozarządowych.

Obecnie, z uwagi na rozwój ambitnych projektów unijnych o zasięgu ogólnopolskim poszukiwane są osoby do projektu systemowego „Wspieranie funkcjonowania i doskonalenie ZSK na rzecz wykorzystania oferowanych w nim rozwiązań do realizacji celów strategii rozwoju kraju” (ZSK 5) na stanowisko:

 

Ekspert merytoryczny/ Ekspertka merytoryczna ds. badań i analiz - ZSK5, Zadanie 3

 

Miejsce pracy: Warszawa

Nr ref.:ZSK5/Z3/409/EM ds. badań i analiz/1210/BIP

Stanowisko (liczba etatów: 2) przyczynia się do realizacji następujących produktów zadania 3: Rekomendacje ze spotkań konsultacyjnych w grupach roboczych skupiających poszczególne grupy interesariuszy; Raport z badań ewaluacyjnych procesu włączania kwalifikacji spoza systemu oświaty i szkolnictwa wyższego; Raport z badania relacji i współpracy instytucji zapewniających jakość kwalifikacji nadawanych; Raport z badania użytkowników zdobywających kwalifikacje w ramach systemu; Raport z badania uczenia się dorosłych Polaków; Rekomendacje dotyczące działań mających na celu zwiększenie udziału w różnych formach uczenia się przez całe życie; Raport z pilotażu koncepcji badania przyszłego zapotrzebowania na kwalifikacje i umiejętności; Raport z badania wymiaru instytucjonalnego oraz funkcjonowania rozwiązań w zakresie uczenia się osób dorosłych w Polsce; Pakiet rekomendacji dla polityki publicznej w obszarze uczenia się przez całe życie na podstawie wyników badań i analiz prowadzonych w projekcie; Rekomendacje dot. uspójnienia rozwiązań i narzędzi polityk publicznych na rzecz rozwoju kwalifikacji; Raport z partycypacyjnego badania jakościowego grup docelowych ZSK wraz z rekomendacjami.

Główne obowiązki:

  • ścisła współpraca w zakresie realizacji celów merytorycznych zadania z ekspertem kluczowym zadania 3, w tym wspieranie eksperta kluczowego w realizacji celów i czuwanie nad merytoryczną jakością działań prowadzonych w zadaniu;
  • opracowywanie koncepcji badań ewaluacyjnych i analiz w zakresie procesów włączania kwalifikacji rynkowych do ZSK, procesów zapewniania jakości oraz ewaluacji narzędzi i rozwiązań wspierających rozwój ZSK;
  • opracowywanie koncepcji badań i analiz w zakresie polityk publicznych, działań i rozwiązań funkcjonujących w obszarze edukacji osób dorosłych i rozwoju kwalifikacji;
  • analiza i ocena wyników badań ewaluacyjnych oraz wszystkich elementów zamówień dostarczonych przez wykonawców badań;
  • analiza i ocena wyników badań prowadzonych na potrzeby LLL i kwalifikacji oraz wszystkich elementów zamówień dostarczonych przez wykonawców badań; 
  • prowadzenie analiz i badań desk research w zakresie rozwiązań krajowych i zagranicznych w obszarze uczenia się przez całe życie, systemów kwalifikacji, rozwoju umiejętności i kwalifikacji oraz zapotrzebowania na umiejętności i kwalifikacje; 
  • gromadzenie danych i opracowywanie informacji dotyczących polityk publicznych, projektów, badań i statystyk z zakresu relacji systemu edukacji i rynku pracy oraz idei uczenia się przez całe życie w Polsce i za granicą;
  • opracowanie pakietu rekomendacji dla polityki publicznej obszarze uczenia się przez całe życie w oparciu o wyniki przeprowadzonych badań i analiz;
  • dbałość merytoryczna związana z przygotowywaniem niezbędnej dokumentacji, w tym merytorycznej części dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówień publicznych na realizację działań zaplanowanych w zadaniu 3, współpraca z wykonawcą/cami;
  • aktywny udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach, seminariach oraz spotkaniach z interesariuszami, dotyczących różnych aspektów funkcjonowania systemu kwalifikacji, w szczególności gromadzenia i uznawania i efektów uczenia się;
  • opracowywanie publikacji upowszechniających wyniki badań i analiz;
  • dbałość o spójność rozwiązań wypracowanych w ramach projektu, w szczególności rozwiązań systemowych podejmowanych w ramach zadania 3;
  • analiza rozwiązań międzynarodowych i współpraca z zespołami zadań w zakresie implementacji tychże.

Wymagania:

  • minimum 2-letnie doświadczenie w pracy w obszarze ZRK lub/ i ZSK;
  • co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w danym obszarze i praktyczna znajomość zagadnień w obszarze związanym z zakresem merytorycznym danego zadania projektu - badania społeczne;
  • minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prac analitycznych/ badawczych/ koncepcyjnych/ związanych z opracowywaniem strategii działań itd.,
  • wiedza ekspercka w zakresie obszaru merytorycznego, w którego realizację jest zaangażowany analityk - badania społeczne;
  • umiejętność posługiwania się oprogramowaniem do analiz statystycznych, w tym SPSS;
  • wiedza ekspercka z zakresu założeń Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;
  • wykształcenie: wyższe (preferowane w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych), stopień naukowy doktora będzie dodatkowym atutem;
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego – min. poziom B2;
  • w zależności od zadania umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych oraz doświadczenie w tym zakresie;
  • umiejętność współpracy w zespole;
  • umiejętność samodzielnej organizacji własnej pracy;
  • umiejętność przekazywania wiedzy i informacji.
  • umiejętność posługiwania się narzędziami pracy online (m.in. poczta internetowa, kalendarze, wideo konferencje, prezentacje online, chmury), w tym mile widziana znajomość Google Suit, Slacka, Trello i Miro;
  • umiejętność posługiwania się pakietem MS Office, w tym tworzenie i modyfikowanie dokumentów w trybie rejestrowania zmian, tworzenie aktywnych formularzy, porównywanie dokumentów.

Oferujemy:

  • udział w nowatorskim i ambitnym projekcie z dziedziny polityki edukacyjnej;
  • wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu;
  • realizację i rozwój kompetencji projektowych na wysokim poziomie;
  • pakiet benefitów, tj. karta OK System, ZFŚS;
  • możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy.

Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę w wymiarze 1.0 etatu;
  • wynagrodzenie 7 500.00 - 8 000.00 zł brutto (wysokość wynagrodzenia będzie zależeć od stopnia spełnienia warunków określonych w ogłoszeniu);
  • umowa na 3-miesięczny okres próbny, następnie na czas realizacji Projektu do 31.12.2022;
  • podstawowy system czasu pracy (aktualnie praca w systemie hybrydowym).

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego w terminie do 24.10.2021 r.na adres:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

Prosimy o wpisanie w tytule e-maila Nr ref.:ZSK5/Z3/409/EM ds. badań i analiz/1210/BIP

 

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

Po etapie analizy wszystkich aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.

  1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , telefonicznie pod nr.: 22 2417143 lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO[1]), natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą pracownicy IBE, upoważnieni do przetwarzania danych osób ubiegających się o zatrudnienie w IBE.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo poniższe prawa:

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4) prawo do usunięcia danych osobowych;

5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

Dodatkowe informacje