Ekspert merytoryczny/ Ekspertka merytoryczna (Nr ref.: ZSK/5.p.PRK/Zad.1-3/236/Ekspert merytoryczny/2110/2025/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.

W związku z realizacją projektu„Rozwój kształcenia zawodowego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (5. p. PRK)” z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), Nr umowy: FERS.01.04.-IP.05-0028/24, zadanie 1-3 Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy poszukuje osoby na stanowisko:

Ekspert merytoryczny/ Ekspertka merytoryczna

wymiar etatu: 1,0 (pełny etat) 

Miejsce pracy: siedziba Instytutu oraz miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa)

Nr ref.: ZSK/5.p.PRK/Zad.1-3/236/Ekspert merytoryczny/2110/2025/BIP

Główne obowiązki:

  • analiza rozwiązań dot. kształcenia zawodowego na 5. p. PRK w Polsce i innych krajach UE, 
  • przygotowanie kolejnych etapów procesu związanego z realizacją konkursu grantowego, przestrzeganie realizacji umowy z grantobiorcą zgodnie z dokumentacją konkursową, współpraca z personelem projektu w zakresie realizacji umowy grantowej,  bieżąca współpraca z przedstawicielami grantobiorcy (w tym z partnerami grantobiorcy) oraz z innymi instytucjami uczestniczącymi w realizacji zadań projektowych, 
  • udział w pracach koncepcyjnych, badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych w zakresie realizacji kształcenia w szkole policealnej, 
  • udział w przygotowaniu materiałów informacyjno-promocyjnych prezentujących realizację zadań oraz wypracowane produkty w ramach projektu, 
  • realizacja zadań merytorycznych, w tym związanych z przygotowaniem koncepcji ponadpodstawowego kształcenia zawodowego oraz całościowej koncepcji rozwoju ponadpodstawowego kształcenia zawodowego na 5. p. PRK (zad. 1-3), 
  • dbanie o poprawność merytoryczną i językową materiałów i publikacji wypracowanych w ramach projektu, 
  • opracowywanie merytorycznych dokumentów niezbędnych do realizacji zaplanowanych działań, 
  • dbanie o spójność, jakość i poprawność merytoryczną rezultatów prowadzonych prac oraz działań upowszechniających i edukacyjno-informacyjnych, 
  • aktywny udział w konferencjach, seminariach, debatach oraz spotkaniach, 
  • za zgodą pracownika, w ramach posiadanych przez niego umiejętności, może on być skierowany do wzięcia udziału w wydarzeniu, podróży służbowej lub innego rodzaju aktywności w ramach innego przedsięwzięcia lub projektu IBE.

Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:

  • wykształcenie wyższe magisterskie, 
  • co najmniej 3-letni staż pracy w obszarze merytorycznym projektu tj.: w zakresie edukacji zawodowej, 
  • znajomość prawa oświatowego z zakresu zawodowej edukacji formalnej, 
  • wiedza ekspercka w zakresie obszaru merytorycznego projektu, w tym kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego, 
  • znajomość systemu edukacji zawodowej oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, 
  • doświadczenie w zakresie opracowywania dokumentacji kształcenia w zawodzie, 
  • doświadczenie w przygotowywaniu i realizacji badań z zakresu edukacji, 
  • doświadczenie w opracowywaniu materiałów edukacyjnych dot. obszaru szkolnictwa branżowego, 
  • znajomość pakietu MS Office,
  • umiejętność pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania wiedzy i informacji, 
  • umiejętność realizacji zadań zgodnie z procedurami i zasadami finansowania projektów FERS, 
  • umiejętności przygotowania prezentacji i prowadzenia wystąpień publicznych oraz doświadczenie w tym zakresie, 
  • dobra organizacja pracy i terminowość.

Mile widziane kompetencje:

  • doświadczenie w pracy zespołowej, umiejętność pracy w zespole, 
  • umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, 
  • wielozadaniowość, 
  • kreatywność, 
  • komunikatywność.

Oferujemy:

  • pakiet benefitów,  tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
  • możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
  • udział w nowatorskich projektach z dziedziny polityki edukacyjnej, w tym w tym doskonaleniu jej założeń;
  • unikatową możliwość uczestniczenia w tworzeniu rozwiązań edukacyjnych;
  • wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do założeń projektu.

Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę
  • umowa na 3-miesięczny okres próbny - z perspektywą współpracy do 30.06.2027 r.
  • miejsce wykonywania pracy: siedziba Instytutu oraz miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa)
  • wymiar etatu: 1,0 (cały etat);
  • wynagrodzenie zasadnicze miesięczne: 9 900,00 zł brutto
  • system czasu pracy: podstawowy.

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 04.11.2025 r. klikając w przycisk:

Aplikuj

Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.

Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:

Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):

“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu  projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”. 

W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.

Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH.