Programista komputerowy/ Programistka komputerowa - Informatyk/ Informatyczka (Nr ref.: P4S/ZSR/237/Programista komputerowy/ informatyk/2210/2025/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu systemowego finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS)„Playing for Success w Polsce” FERS.05.01-IZ.00-0019/25, zad.1-6, Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy poszukuje osoby na stanowisko:
Programista/ -ka komputerowy/ -a /
Informatyk/ Informatyczka
Wymiar etatu: 0,25 etatu
Nr ref.: P4S/ZSR/237/Programista komputerowy/ informatyk/2210/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy:
miejsce wskazane przez Pracownika/Pracowniczkę
Zakres obowiązków:
Programista będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie platformy edukacyjnej wspierającej realizację i rozwój modelu Playing for Success. Platforma będzie służyć do publikacji materiałów edukacyjnych, obsługi szkoleń online oraz wspierania pracy tutorów, nauczycieli i zespołów lokalnych.
Do zadań należeć będzie m.in.:
- stworzenie środowiska do udostępniania scenariuszy, ćwiczeń i narzędzi diagnostycznych;
- implementacja rozwiązań umożliwiających szkolenia online i bieżącą komunikację z tutorami;
- obsługa formularzy ewaluacyjnych i narzędzi do zbierania danych;
- aktualizacja treści i rozwój funkcjonalności platformy w kolejnych etapach projektu;
- wsparcie zespołu w analizie danych i prezentacji rezultatów programu.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- minimum 3-letnie doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu aplikacji webowych lub platform edukacyjnych;
- praktyczna znajomość frameworków front-end i back-end (np. React, Vue, Django, Laravel);
- doświadczenie z CMS-ami (np. Moodle);
- znajomość zasad bezpieczeństwa danych (w tym RODO) oraz standardów dostępności (WCAG 2.1);
- umiejętność współpracy z interdyscyplinarnym zespołem;
- dobra znajomość języka angielskiego umożliwiająca pracę z dokumentacją.
Dodatkowym atutem będą:
- doświadczenie w projektach edukacyjnych lub badawczych;
- znajomość zagadnień UX/UI i metod projektowania zorientowanego na użytkownika;
- doświadczenie w integracji platform z narzędziami analitycznymi lub badawczymi;
- doświadczenie we wdrażaniu systemów wspierających naukę zdalną.
Oferujemy:
- udział w nowatorskim projekcie o znaczeniu społecznym;
- możliwość wpływu na rozwój rozwiązań wspierających edukację;
- pracę w interdyscyplinarnym zespole;
- elastyczny model pracy (zdalny);
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
- pakiet benefitów (ZFŚS, karta sportowa, ubezpieczenie grupowe).
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie na umowę o pracę;
- umowa na 3-miesięczny okres próbny (kolejna umowa na czas określony z możliwością zawarcia umowy do 30.09.2027);
- miejsce wykonywania pracy: miejsce wskazane przez pracownika;
- wymiar etatu: 0,25 etatu;
- wynagrodzenie zasadnicze miesięczne: 3 750 zł brutto;
- system czasu pracy: zadaniowy.
- Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 07.11.2025 r. poprzez link:
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:
Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”.
W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Informacje RODO znajdują się na naszej stronie internetowej RODO IBE PIB
Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.
Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

