Ekspert kluczowy/Ekspertka kluczowa – Zadanie 2, Projekt ZSK4 (Nr ref.: ZSK4/Z2/433/Ekspert kluczowy/0302/BIP)

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy, systemem kwalifikacji oraz rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Zatrudnia blisko 280 osób: socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Nasi eksperci posiadają bogate doświadczenie zawodowe, obejmujące prace badawcze oraz wdrożeniowe, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, agencjach badawczych oraz organizacjach pozarządowych, współpracę z partnerami społecznymi i biznesem.

W związku z realizacją projektu systemowego finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego pt. „Wsparcie rozwoju ZSK w szczególności na poziomie regionalnym poprzez wdrażanie rozwiązań i inicjatyw skierowanych do użytkowników końcowych systemu” (ZSK4), Instytut Badań Edukacyjnych poszukuje osoby na stanowisko:

 

Ekspert kluczowy/Ekspertka kluczowa – Zadanie 2, Projekt ZSK4

 

Miejsce pracy: Warszawa

Nr ref.: ZSK4/Z2/433/Ekspert kluczowy/0302/BIP

 

 

Główne obowiązki:

Osoba zatrudniona na stanowisku Eksperta kluczowego w Zadaniu 2 będzie odpowiedzialna za wykonywanie zadań takich jak:

  • nadzór merytoryczny nad pracami koncepcyjnymi badawczo – rozwojowymi związanymi z realizacją strategii Zadania, w szczególności: planowanie, wsparcie merytoryczne działań interwencyjnych w regionach w ramach sieci doradców regionalnych - liderów ds. rozwoju ZSK w regionach,
  • nadzór merytoryczny nad pilotażowym rozwojem partnerstw regionalnych lub ponadregionalnych, w tym kierunków rozwoju partnerstw, podejmowanych działań, wypracowanych rozwiązań systemowych itp.;
  • nadzór merytoryczny nad wypracowaniem 45 projektów kwalifikacji rynkowych zgodnie z zapotrzebowaniem w regionach;
  • nadzór merytoryczny nad realizacją wypracowanych założeń i koncepcji ścieżek rozwoju doradców regionalnych oraz ich wdrożeniem, w tym pilotażu innowacyjnego narzędzia służącego digitalizacji procesu etapowego gromadzenia i uznawania osiągnięć w ramach ZSK;
  • nadzór merytoryczny nad gromadzeniem i opracowywaniem informacji dotyczących polityk publicznych, projektów, i badań z zakresu relacji systemu edukacji i rynku pracy oraz idei uczenia się przez całe życie w Polsce i za granicą;
  • aktywny udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach, seminariach oraz spotkaniach z interesariuszami, dotyczących różnych aspektów funkcjonowania systemu kwalifikacji, w szczególności kluczowych działań na poziomie regionalnym, istotnych z punktu widzenia rozwoju ZSK w regionach;
  • nadzór nad wdrażaniem opracowanej koncepcji, metodologii oraz realizacją badań i analiz regionalnych, w szczególności analiz zapotrzebowania na kompetencje i kwalifikacje w regionach oraz kontynuacji badania uczestnictwa dorosłych w LLL i zmian zachodzących w tym zakresie jako elementu otoczenia ZSK ;
  • nadzór merytoryczny nad procesem upowszechniania w środowisku społecznym i gospodarczym zapisów Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 (ZSU 2030), prowadzonym przez regionalnych liderów ds. ZSK;
  • nadzór merytoryczny nad wdrażaniem przygotowywaniem dokumentów i założeń merytorycznych koniecznych do przygotowania dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówień publicznych na realizację działań, zaplanowanych w Zadaniu 2;
  • nadzór merytoryczny nad jakością zadań realizowanych przez pracowników Zadania 2;
  • nadzór merytoryczny nad przygotowywaniem dokumentów niezbędnych do realizacji Zadania 2;
  • nadzór nad spójnością, jakością i poprawnością merytoryczną rezultatów prowadzonych prac w ramach Zadania 2,
  • wyznaczanie celów i zakresu wszystkich prac merytorycznych prowadzonych przez zespół Zadania 2, a także monitorowanie i bieżąca ocena ich realizacji wraz z rozliczaniem wykonania.
  • planowanie działań związanych z realizacją Zadania 2 i nadzór nad realizacją harmonogramu działań merytorycznych przyjętych dla danego zadania projektu w sposób zgodny z budżetem danego Zadania projektu.
  • ścisła współpraca w zakresie realizacji celów merytorycznych Zadania projektu z Liderem projektu ds. merytorycznych.

 

Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:

  • minimum 5- letnie doświadczenie w pracy w obszarze zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w zarządzaniu, realizacji, nadzorowaniu realizacji lub/ i kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE, w tym EFS;
  • minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe;
  • minimum 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem (na stanowiskach kierowniczych);
  • minimum 2-letnie doświadczenie w pracy związanej z wdrażaniem lub rozwojem ZSK w Polsce;
  • znajomość założeń Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz zapisów ustawy o ZSK, a także wiedza przynajmniej z jednego spośród wymienionych obszarów:
  1. relacje między systemem edukacji i rynkiem pracy w Polsce,
  2. idea uczenia się przez całe życie oraz mechanizmy jej wspierania (w tym mechanizmy wdrażane w ramach UE),
  3. doradztwo edukacyjno-zawodowe i/lub HR;
  • doświadczenie w pracy lub współpracy z przedstawicielami administracji rządowej, podmiotami publicznymi, instytucjami lub/ i agendami europejskimi;
  • znajomość metodyk zarządzania projektami;
  • wykształcenie: wyższe (preferowane w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych);
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego – min. poziom B2;;
  • wysoko rozwinięte kompetencje społeczne (zdolność do współpracy i nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi, rozumienia ich i motywowania do działania);
  • umiejętności komunikacyjne (jasne komunikowanie oczekiwań, informacja zwrotna, otwarta komunikacja);
  • umiejętność efektywnej organizacji pracy zespołu (wyznaczanie celów, priorytetyzacja zadań, planowanie).

Oferujemy:

  • szerokie możliwości rozwoju i kreowania przestrzeni pracy w nowej jednostce;
  • wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do zakresu zadań;
  • realizację rozwoju zawodowego w innowacyjnym przedsięwzięciu;
  • elastyczność i samodzielność działania w odniesieniu do zakresu zadań;
  • pracę w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu;
  • pakiet benefitów, tj. karta OK System, ZFŚS;
  • możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej.

Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę na czas określony do 30.06.2022 r. na czas realizacji Projektu ZSK4;
  • wymiar etatu: 1.00;
  • wynagrodzenieuzależnione od doświadczenia zawodowego i kompetencji wymaganych na stanowisku;
  • system czasu pracy: podstawowy (aktualnie praca w „systemie hybrydowym”).

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV i listu motywacyjnego w terminie do 10.02.2022 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

Prosimy o wpisanie w tytule nr ref.: ZSK4/Z2/433/Ekspert kluczowy/0302/BIP

 

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

Po etapie analizy aplikacji, skontaktujemy się z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

 

Prosimy kandydatów i kandydatki o dołączenie Oświadczeń:

1. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych rekrutacjach:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy” – w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez IBE przez okres najbliższych 6 miesięcy.

2. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, które zamieściłem w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach” – jeśli w składanych dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Informacja o przetwarzaniu danych osób ubiegających się o zatrudnienie

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Instytut Badań Edukacyjnych z siedzibą w Warszawie (01-180), przy ul. Górczewskiej 8 (IBE), jako pracodawca.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. , lub wysyłając korespondencję na adres siedziby IBE.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO, natomiast inne dane – na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

IBE będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty lub organy, którym IBE jest zobowiązany lub uprawniony udostępnić dane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotowi świadczącemu na rzecz IBE usługę dostawy poczty elektronicznej.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo poniższe prawa:

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4) prawo do usunięcia danych osobowych;

5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

Administrator nie będzie przekazywał Państwa danych osobowych poza EOG, z wyjątkiem sytuacji koniecznych, tj. z związku z korzystaniem z usługi Google Workspace, z uwagi na przechowywanie danych przez Google w centrach danych zlokalizowanych również poza terytorium EOG. Przekazywanie danych w tym zakresie odbywać się będzie w oparciu o tzw. standardowe klauzule umowne przyjęte przez Komisję Europejską (art. 45 ust. 1 RODO).

Dodatkowe informacje