Zastępca/-czyni Lidera/-ki projektu (pełniący funkcję Lidera/Liderki Zadania 1) (Nr ref.: PrzedmiotyŚcisłe/ZBIE/Zad1/238/Zastępca/-czyni Lidera/-ki projektu/2210/2025/BIP)
Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 400 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
W związku z realizacją projektu Wsparcie nauczania przedmiotów ścisłych z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (nr projektu: FERS.01.04-IP.05-0014/25), zadanie 1, Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy poszukuje osoby na stanowisko:
Zastępca/-czyni Lidera/-ki projektu
(pełniący funkcję Lidera/Liderki Zadania 1)
Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat)
Nr ref.: PrzedmiotyŚcisłe/ZBIE/Zad1/238/Zastępca/-czyni Lidera/-ki projektu/2210/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy: preferowana praca hybrydowa (siedziba IBE PIB i miejsce wskazane przez pracownika), w szczególnych przypadkach możliwa praca zdalna całkowita z gotowością do stawiania się w siedzibie pracodawcy w razie potrzeby
Główne obowiązki:
Zakres obowiązków w ramach działalności finansowanej ze środków projektu:
- zapewnianie wysokiej jakości merytorycznej rezultatów projektu w zakresie Zadania 1, obejmującego identyfikację dobrych praktyk w nauczaniu przedmiotów ścisłych z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i AI oraz ich ewaluację przy użyciu metod eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych;
- współtworzenie założeń metodologicznych dla działań prowadzonych w ramach Zadania 1, w tym przeglądów literatury, analiz dobrych praktyk oraz badań terenowych;
- określanie zakresu merytorycznego ekspertyz, podręczników i innych opracowań powstających w ramach zadania 1 oraz formułowanie oczekiwań dotyczących ich treści, struktury i jakości;
- prowadzenie analizy merytorycznej treści opracowywanych przez zespół projektowy i ekspertów zewnętrznych, ze szczególnym uwzględnieniem zgodności z założeniami zadania i spójności z aktualną wiedzą naukową;
- udział w procesie recenzowania i redagowania raportów, podręczników i e-materiałów, w tym analiza uwag recenzentów oraz proponowanie modyfikacji treści w konsultacji z autorami opracowań;
- prowadzenie cyklicznych konsultacji merytorycznych z członkami zespołu zaangażowanymi w realizację poszczególnych działań w zadaniu 1, mających na celu zapewnienie spójności i integralności treści oraz monitorowanie postępów merytorycznych;
- przygotowywanie części merytorycznej sprawozdań związanych z realizacją zadania 1, we współpracy z ekspertami odpowiedzialnymi za poszczególne obszary tematyczne;
- udział w opracowaniu materiałów popularyzujących wyniki prac realizowanych w ramach zadania 1, w tym współautorstwo podręczników cyfrowych i raportów;
- prezentowanie wyników badań realizowanych w ramach projektu na konferencjach.
Zakres obowiązków w ramach działalności finansowanej ze środków instytutu:
- wspieranie Lidera/Liderki Projektu w zarządzaniu pracą zespołu projektowego oraz koordynacji działań projektowych w celu zapewnienia ich terminowej, spójnej i zgodnej z harmonogramem realizacji;
- współpraca z innymi zespołami Instytutu Badań Edukacyjnych PIB w zakresie administracyjnym niezbędnym do prawidłowej realizacji działań projektowych;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego, zgodnych z charakterem stanowiska.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- Wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: nauki społeczne lub humanistyczne);
- Min. 3-letnie doświadczenie zawodowe w instytucjach systemu edukacji i/lub nauki i szkolnictwa wyższego i/lub w organizacjach, firmach i instytucjach realizujących usługi, projekty badawcze, analityczne lub wdrożeniowe na rzecz systemu edukacji;
- Doświadczenie zawodowe związane z realizacją lub kontrolą projektów badawczo-naukowych lub wdrożeniowych, udokumentowane na przykład udziałem w projekcie lub pracą zawodową;
- Wiedza z co najmniej jednego z następujących obszarów: 1) technologie cyfrowe w edukacji, 2) metodologia badań edukacyjnych, 3) badania ewaluacyjne i/lub eksperymentalne, 4) innowacje dydaktyczne, udokumentowana na przykład publikacjami naukowymi, raportami, ekspertyzami, udziałem w projekcie lub pracą zawodową;
- Umiejętności prezentacyjne oraz doświadczenie w wystąpieniach publicznych.
Oferujemy:
- Pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
- Możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- Bezpłatny parking pracowniczy;
- Pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
- Zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.
Warunki zatrudnienia:
- Zatrudnienie na umowę o pracę;
- Umowa na 3-miesięczny okres próbny (z perspektywą zawarcia umowy na czas realizacji projektu do 31.12.2028 r.);
- Miejsce wykonywania pracy: preferowana praca hybrydowa (siedziba IBE PIB i miejsce wskazane przez pracownika), w szczególnych przypadkach możliwa praca zdalna całkowita z gotowością do stawiania się w siedzibie pracodawcy w razie potrzeby;
- Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat);
- Wynagrodzenie zasadnicze w zależności od doświadczenia i kompetencji Kandydata/Kandydatki:
- pełny etat: 13 000 zł - 15 000 zł brutto;
- System czasu pracy: podstawowy lub zadaniowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 23.11.2025 r. klikając w przycisk:
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Zapis wytycznych kwalifikowalności wydatków FERS:
Zgodnie z Wytycznymi dot. kwalifikowalności wydatków dla projektów FERS podrozdział 3.8 pkt. 11 b):
“Wydatki związane z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe personelu projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie przekracza 276 godzin miesięcznie”.
W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie tego warunku przed złożeniem aplikacji.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.
Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH.


